Händelserik helg och början på veckan

Vilken toppenhelg vi haft i Boston! Det tråkiga är att man för alltid kommer minnas den här helgen pga dödskjutningen på skolan i Newtown. Det är så hemskt och fruktansvärt att man knappt kan ta in det.
Vi började fredagen med att hoppa på en sightseeingbuss, tycker det är bästa sättet att få grepp om en ny stad, då får man en snabb överblick och så kan man välja att hoppa av eller på när man känner för det. Har man tur får man även en rolig och intressant guide att lyssna på, och det kan man lugnt säga att vi fick.
Vi hade åkt i över en timma när vi valde att göra vårt första avhopp i Quincy Market. Vi gick in på en bar och satt i godan ro och drack  Irish Coffee och varm choklad när vi fick se på nyheterna vad som hänt. Vedervärdigt, ofattbart, sorgligt.
Första matchen spelades inte förräns på fredagkvällen, och den vann Kents Hill med 4-1. Det var så kul att få se Filip spela hockey igen!
Lite kul att de är tre svenskar i laget. Rikards familj var oxå på plats, så vi bodde på samma hotell och höll ihop hela helgen. Vi fick även träffa Oscars familj, som oxå är från Stockholmstrakten, och som de känner sen de var små. På lördagen spelades det 2 matcher, en förlust och en vinst och sen var det slut.
Då fick killarna följa med oss till vårt hotell, istället för att åka med skollagets buss hem till Kents Hill igen. Vi fick lördagkvällen på stan tillsammans hela gänget, trevligt. Tyvärr var killarna tvungna att åka tillbaka till skolan på söndagen, hade ju varit bättre om de kunde följt med oss hem direkt istället. Men lite kul för oss ändå, för då fick vi se skolan! Jag, Ida, Olle, Rikards mamma Helen och syrran Sara hade inte sett den innan. Både Freddan, Hilding och brorsan Patrik hade varit där tidigare. Det blev att hoppa upp tidigt på söndagsmorgonen för att köra ca 3 h upp till Maine. Vi fick ca 2h där, innan vi var tvungna att vända tillbaka till Boston för att flyga hem till Tampa igen.
Rundvisning på skolan av killarna, här är vi på väg ner till ishallen.
Omklädningsrummet
Fina hus, en av skolbyggnaderna
Så här fint hade de pyntat på sin lilla toalett. Julstämning!
När vi var på väg mot Boston igen, så började det snöa mer och mer.....
Och imorse fick jag den här bilden från Fille
Så kom vi allafall hem igårkväll och imorse var det skola som vanligt. Fast som vanligt blev det inte för Ida idag. Jag får ett sms från Ida på förmiddagen att de sitter inlåsta i klassrummen, för en kula har hittats på en av skolbussarna på morgonen. Den bussen lämnar elever vid 3 olika skolor, så de elever som åkt med just den bussen skulle förhöras av polisen och under tiden sätts dessa skolor i "lockdown". De var såklart rädda att någon hade ett vapen med sig. Alla skolor kommer ha extra säkerhetspådrag resten av veckan.
Senaste nytt är att en 18-årig elev, på Idas skola Wharton, säger sig ha hittat en kula utanför sin lägenhet på väg till bussen. Sen har den trillat ur byxfickan i bussen, och blir upphittad av en tjej.....
Ska bli så skönt med jullov! Och nu är fam Johnson på väg hit, tjohooooooo så kul!