"Var bor du lilla råtta?"

På din vind......!
Ganska länge har vi hört ljud uppe i taket i vår klädkammare. Jag har varit ganska säker på att det varit ekorrar som huserat däruppe, för vi har sett hur de springer in under taket vid vårt sovrum. Igår tog jag äntligen tag i saken och ringde efter hjälp. Redan på eftermiddagen dök en kille upp och påbörjade besiktningen av vinden. Fy för o gå upp där! Han hittade spillning efter råttor och han trodde även det varit ekorrar där. Så nu är burar och fällor utplacerade för att få ut dom, sen ska alla öppningar från taket täppas till så de inte kan ta sig in igen. Skönt o få det fixat!
En av burarna.....

Imorse åkte Pia och Adrian hem, så nu blir det tomt i huset tills i början på september då Marie, Jonas och Hugo kommer! Filip och Rikard är kvar här tills den 2 september, så helt tomt är det inte förstås. Nästa vecka på tisdag, börjar skolan för Olle och Ida, nytt för båda så det blir kul.
Alla barnen har varit hos tandläkaren och kollat tänderna, skönt o ha det gjort. Det var bara jag som fick göra ett återbesök, imorse var jag där och rotfyllde en tand. Är fortfarande bedövad i halva ansiktet, men hellre det än att känna när de borrar!

Har varit superkul att ha er här, Pia och Adrian!




Kommentarer
Postat av: Fredrik

Kan dom satta upp en falla till sa vi kan fanga in grannens dumma o fula karring?

2012-08-16 @ 16:27:59
Postat av: Syster Malin

Hahaha det där lät spännande Fredrik..:)) det vill jag höra mer om;)

2012-08-19 @ 11:16:51
Postat av: Marie

Hej!

Jag kan ta hand om kärringa bredvid när jag kommer;)



Snart är vi på väg!

2012-08-20 @ 21:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0