Halloween party!

Men innan vi kom iväg på party på lördagen hann vi med en middagsbjudning här hemma. I fredagskväll kom Tobbe, Åsa, Mackan, Oscar, Petra, Stefan, Jonas och Donna över. Vi grillade New York Strip steaks och så gjorde jag en sallad och en kall potatissallad till det. Till efterrätt tipsade Patricia om en god glasstårta som jag gjorde. Man tar en typ sockerkakform och varvar vaniljglass med 2 olika sorters sorbeter. Jag hade ananas och hallon. Först ett lager vaniljglass, sen ett lager hallonsorbet, vaniljglass igen, ananas sorbet och så vaniljglass på toppen. In i frysen och ta fram innan servering. Häll upp på stort fat och ös på med färska frukter eller bär. Jag tog hallon och blåbär och lite jordgubbar. Supergott och fräscht!
Lördagen var lugn fram till festen hos fam Ringhof. Olle och Freddan hann med en sväng till Ellenton och träningsmatch mot 2001-laget. Vinst med 9-3. Sedan blev det fördrink hos fam Nyberg, och dom hade absolut bästa outfitten tillsammans med deras vänner som var på besök från Mellbystrand.
Kiss! Patricia, Tommy, Ullis och Lasse



Jag som Princess Leia, Freddan som Michael Jackson och Mia och Olof som Cleopatra och Ceasar.

Mia, Åsa och jag
Värdparet Adam och Kerri som Elvis och Marilyn

God mat bjöds det på, här ett par efterrätter


Eddie och Alecia





Eftersom Olle hade hockeymatch även på söndagsmorgonen, blev det en relativt tidig kväll för oss. Skönt o slippa huvudvärken idag;)
Nu har vi precis kommit hem från Tobbe och Åsa där vi käkat middag ikväll.
Fam Fredriksson har landat i Orlando, och ska nu göra parkerna den här veckan innan de kommer till oss i helgen, vi längtar!

Kommentarer
Postat av: syster malin

Hahaha..vilka äckliga efterrätter!! O så hemska människor;) Ser ut som en kul fest! Barnen har gått här med sina kompisar ikväll o fått ihop mycket godis:)Tittar in här i reklamen på "Den som dräper" en dansk serie, jättebra!! Ha det bra, kram!

2011-10-31 @ 21:42:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0