Sprutor

Patricia och jag har pratat länge om att vi borde vaccinera tjejerna mot livmoderhals cancer. Vi bestämde oss för att fixa det igår och det blev ett litet äventyr. Alicia och Antonia behövde även komplettera sina vaccinations kort, som skolan kräver. Antonia fick hela 6 sprutor och Alicia 5, och på Ida ville dom ta ytterligare en spruta utöver Gardasil, men eftersom jag inte hade mina papper med mig så avvaktade vi med den. Vi måste nämligen tillbaka och ta omgång nr 2 i januari. Patricia som oxå skriver blogg, har beskrivit vår färd dit så himla bra, såhär skriver hon:

"Vi bestämde oss för att åka tidigt på morgonen, de öppnar klockan åtta och i vanliga fall har vi 15 minuter dit men med morgonens rusningstrafik beräknade vi att 30 minuter skulle vara mer lämpligt, varför vi lämnade Cory Lakes grindar vid halvåtta tiden.  Eftersom vi visste precis var vi skulle tog vi inte med oss några instruktioner, adresser eller telefon nummer. Två timmar senare hade vi varit inne på tre olika ställen och kört en sådär 10 mil och inte kommit en millimeter närmare några sprutor, förutom dem som antagligen fluerade med otäcka substanser i röret,  i de slumområden som vi med jämna tillfällen lyckades förirra oss till. Tjejerna i baksätet var hela tiden övertygade om att vi när som helst skulle bli skjutna, men kunde ändå inte låta bli att fotografera objekten som de ansåg skulle bli våra banemän."

Här hittar ni hennes blogg om ni vill läsa mer http://patricianyberg.blogg.se/
Att man aldrig lär sig:) Nåja, vi kom ju fram tillslut efter att vi ringt skolan och bett om adressen. Men jag som trodde mig veta vart det låg, kände inte alls igen mig?. Det här var ett helt nytt ställe, långt bort som bara den, och inte alls där vi var 2009 och tog sprutor. Det visade sig att skolsystern inte gav oss adressen till det närmaste stället, utan till det som låg allra längst bort!? Logiskt heller hur?

Men när vi åkte runt och irrade i värsta slummen och tjejerna trodde vi skulle bli skjutna, så var de inte så långt från sanningen. På kvällen fick vi veta att en 16-årig kille från Cory Lake, hittads död på en basketplan i det området. (självmord verkar det vara) Och imorse var det ytterligare ett lik upphittat där.....usch o fy.


Här sitter dom i väntrummet, i likadana kläder för det var "Tvillingdag" i skolan.

Kommentarer
Postat av: Alma

Vad finna dom är <3:)

2011-11-16 @ 19:27:01
Postat av: syster malin

Hihi..fyy vad hemskt o ha den känslan att man ska bli skjuten, tur ni inte blev det;) Känner igen det där lite från när jag va i New York o vi skulle åka tunnelbana till ett ställe men kom till Harlem som var åt helt fel håll o någon sa till oss att där borde inte vi vara...4 blonda unga tjejer...:) Då fick vi lite den känslan oxå:) Kraam!

2011-11-16 @ 22:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0