Fredag

Godmorgon! Sitter vid frukostbordet och klockan är 7,30. Olle har redan åkt till skolan och Ida håller på och fixa till sig. Freddan och Filip åkte till Atlanta igår eftermiddag, hockeycup hela helgen. De kör bil upp, en resa på 7-8 timmar.... Själv laddar jag för TVÅ Zumbapass idag. Ett som vanligt kl 09,00 och ikväll kör vi igen kl 19, då det är "GO RED for Zumba class", där man skänker pengarna till de som drabbats av hjärtsjukdomar. Ida och Alicia spelar numera i skolfotbollslaget. I onsdags spelade de sin första match, men eftersom båda skippat träningen kvällen innan, fick de inte spela. Jag, Patricia och tjejerna åkte och tittade på matchen som vanns med 7-0.
På vägen dit passerade vi en kyrka, där det hölls en minnesstund för barnen som blev skjutna av mamman, över 1000 personer kom! Pappan var där och höll ett tal inför alla, beundransvärt! De lokala nyheterna var på plats så man kunde se det på tv sen. Även kompisar till barnen höll så fina tal, där de pratade om deras minnen av dom. Själv skulle jag ALDRIG fixa det. Mina tårar rinner, bara jag tänker på det, så sorgligt.

Idas och Alicias lag i svart

Själva satt de så långt från mig o Patricia som möjligt



Ha en underbar helg allihopa!


Kommentarer
Postat av: syster malin

Jag har beställt ett Dvd-kit med Zumbaskivor, har tyvärr inte hunnit prova för hela källaren är överfull med grejer, vi håller på att renovera garaget o det lär väl ta sin tid... Ikväll är vi bjudna till fam Öberg/Andersson på tacokväll, ska bli gött o sätta sig vid dukat bord:) Imorron har Ivar hockeymatch i Ljungsbro, hoppas det har slutat blåsa då! Ha det så bra, hälsa alla, kram!

2011-02-04 @ 17:23:46
Postat av: Marie

Hello!

Jag borde (och ska!) också börja träna nu inför badsäsongen;) Som ni vet så ÄLSKAR jag ju att springa omkring i bikini med min vältränade kropp....NOT!! Men nu när det är barmark så har jag faktiskt testat mina Runtones ett par ggr, och imorron blir det en runda igen;) Måtte de bara hålla vad de lovar..... Här blev det också tacos ikväll, och nu har vi bänkat oss framför tv:n, Shrek 4(?) tror jag det är. Jonas har köpt nån extern hårddisk, där en av hans jobbarkompisar har laddat in 76 filmer, än så länge, mer kommer;) Så kvällen är räddad. Ha en skön helg allihop, så hörs vi! Kram

2011-02-04 @ 19:17:35
Postat av: Alexandra

Själv ligger jag och göttar mig i soffan! Kollatpå lets dance. Ochmycket mer än så blir det inte!! Finns det någon länk där man kan se talen? Alltså video

2011-02-04 @ 23:19:42
Postat av: Carina

Alex, här är länken: http://www.baynews9.com/article/news/2011/february/203620/Father-at-memorial-for-Schenecker-teens:-Please-dont-forget-how-they-lived

Videon finns där till höger...



Malin, då vill vi veta hur matchen går imorron. Och förresten...varför måste du träna i källaren? ;)

2011-02-05 @ 00:13:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0