Tandläkarbesök

Ida är frisk från magsjukan nu. Det är väl enda fördelen med den, att den går snabbt över. Hon fick springa upp 2 ggr i natt, men idag har hon varit ok.
Värre var det med Olle. Tandvärken höll i sig så jag ringde och fick en tid bokad i eftermiddags. Det visade sig att en av hans framtänder där nere har dött! Hans bett är fel, så tänderna där uppe, slår i de därnere och nu hade det blivit en infektion en tand. Han fick påbörja en rotfyllning idag, och så ska vi tillbaka på söndag och se om det kan göras klart då. Alltid är det nåt, och inte är det billigt heller! Notan kommer sluta på 990 dollar, inte kul så här i juletider.
Desto roligare var det imorse när Patricia kom förbi med fin present! Massa godsaker som hon handlat i Sverige, t.o.m jordnötsringar som jag älskar! Och en lagrad ost som jag redan satt tänderna i när kortet togs.....

Fredrik sitter just nu på planet. Han lämnar Californien och åker till Filip i Maine, landar fredag morgon, KUL!



Kommentarer
Postat av: Toja

Hugaligen vad mycket elände. Skönt att Ida mår bättre. Men det där med Olles tänder lät inte kul. Skönt att ni åkte och fick hjälp i alla fall - tandvärk är ju ingen hit. Ibland inser man fördelarna med Sverige - inga tandläkarräkningar på barnen i alla fall :).

Här hemma har julstämningen försvunnit lite idag, de har hotat med massor med snö och kaos - men hos oss har det kommit regn istället som nu tar bort den vita fina snön som låg. Onödigt. Ikväll åker Marika, Jenny o jag till Sophia för lite tjejmys och vi ska gå ljusslingan (eller vad det heter) - tror vi får byta ut vinterkläderna mot regnkläder. Men ser fram emot en supertrevlig kväll. Sist var ju du med via Skype - se hur vi löser det ikväll...

Ha det gott och hoppas ni klarar er undan från mer magsjuka och annat elände.

Kramar i massor!

2011-12-09 @ 13:51:39
Postat av: Marie

Usch o fy för magsjuka o tandproblem, kan inte bestämma mig för vilket som är värst....

Äntligen fredag! Som följs av ledig helg, hur skönt som helst;) Ikväll blir det Idolfinal, vin o godis. Imorron en låååång sovmorgon! Sen måste jag nog ta tag i julklapparna. Jobbar nästa helg o sen är det ju jul!;) Lovade ju också i ett svagt ögonblick att göra köttbullarna till jul.... hmm... Ja, jo det måste ju göras! Men först nu ska jag fixa lite mat, det blir hemmagjord kebab med Östenssons kebabsås, sallad o pitabröd.

Ha en trevlig helg allihop!

Kram

2011-12-09 @ 16:58:33
Postat av: syster malin

Håller med, låter inget vidare med sjukdomar! Bra med köttbullarna där Marie!!;) Jag tänkte baka ett bröd o ta med, så ni vet:) Kram!

2011-12-10 @ 09:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0