Julklappstider

Igår åkte jag och Patricia iväg på , för mig allafall, årets första julklappsshopping. Vi fick en hel del inhandlat och bl a våran julklapp som vi ska skänka till ett föräldralöst barn. Både jag, Patricia och Åsa har valt varsin ängel, där det står ett barns namn och ålder och vad dom önskar sig. Sen köper man det, och lämnar vidare till ansvarig som håller i insamlingen. Det här är via Zumban, men det finns även ett "ängelträd" på Olles skola. Amerikanarna är väldigt bra på välgörenhet av alla de slag, bra tycker jag.

Den här köpte jag, hoppas han blir glad

Patricia köpte en Bratz barbie, och Åsa ett bingo spel.
Imorse var det riktigt kallt här, endast 8 grader. Som tur är blev det varmare under dagen, och soligt som det ska vara. Har tänkt mer och mer på om jag skulle klara av att bo i Sverige annat än på sommaren? (Och julafton om det är snö) Jag känner mig deprimerad efter EN regnig och mörk dag här. Samtidigt så saknar man årstiderna och charmen med det. Hursomhelst så påverkar solen och ljuset hur man mår mer än man kanske vet om. Så är det för mig allafall:)
Molly har varit och badat och blivit fin idag. (egentligen är rosetterna jättefula o hemska, fast hon är ändå söt i dom)


Nu ska jag fortsätta jakten på choklad kalendrar....Olle och jag såg första avsnittet av julkalendern imorse, det var bra tyckte vi! Sweetbay hade förra året, men igår när jag var där så hade dom inte fått dom än....Eventuellt nästa vecka trodde dom....?! Får se om jag har nån tur idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0