Davie, Fort Lauderdale, Miami

Kvart i sex i lördagsmorse rullade vi iväg mot Davie för konfirmationsträff. Allt flöt på bra och vi var framme straxt innan kl 10.00, perfekt timing. Det är ett helt nybyggt ställe som kallas för Scandinavian Church and Center. Invigningen hölls för 2 veckor sedan och då var Norges Kronprinsessa Mette-Marit där.


Norge hade ordnat med julmarknad, så Freddan och jag kunde gå runt o kika på massa julpyssel, fika och handla lite i den lilla affären som finns där. Där kan man köpa både svenska och norska delikatesser, mat och godis.

När tjejerna var klara åkte vi till vårt hotell och checkade in. Tjejerna låg på rummet och kollade film, jag och Freddan hann med en powernap i solen, sen en sväng till gymmet. På kvällen var det dags för Lucia tåg, och jag trodde att det skulle vara på samma ställe. Men istället fick vi åka till Miami, (efter en hel del tjat från min sida) och en kyrka där. Det tog bara 30 minuter att åka dit, och där träffade vi även Mia, Vendela, Alex, Mateo, Alva och Antonia som oxå var i krokarna den här helgen.
Supermysigt och stämningsfullt även om vissa sjöng hellre än bra:)


Downtown Miami

Söndagen var det först gudstjänst med efterföljande adventsfika, och så konfirmationsundervisning en timma.
Alicia läste vers.

Sen bar det av hemåt igen. Olle som haft en helg med sina hockeykompisar, ringde och lät som ett vrak. Han hade inte sovit en blund natten mellan lördag/söndag. Så Mackan var snäll och skjutsade hem honom. Sen sov han från kl 14, vi kom hem 18,30 då slog han upp sina blå ett kort ögonblick, somnade om innan middagen var klar så jag väckte honom imorse kl 06,30!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0