Tisdag

Idag har Filip och jag varit och fixat övningskörningstillstånd, så imorgon kan Fille börja köra bil här! Känns lite olustigt måste jag säga, men jag förstår att han är ivrig. Han har gjort ett test på internet om droger och alkohol, och idag gjorde han ett teoritest på 20 frågor, och ett test om vägmärken, 20 frågor. Max 5 fel/prov får man ha, och han klarade det galant. Kan avslöja att det var en hel del strul innan han fick göra provet, för vi hade inte med oss alla papper som krävdes. Så vi var liiiite smått irriterade, både jag och Filip, men imorgon blir allt klart.
Ida har varit på Busch Garden med Vendela, Alexandra och Alva hela dagen och Olle har lekt med Casey.
Just nu är jag ensam hemma. Petra och Ida stack precis iväg för att handla lite saker som de behöver till skolan, och Freddan är på väg hem med Filip och Olle från hockeyträningen.

Kommentarer
Postat av: Toja

Oj, oj, oj - bil! Jag förstår att Filip är lyrisk.

Men är det inte 16-årsgräns för det, eller är det det år man fyller?

Vi ska försöka hinna skriva in Simme för moppe-kort idag. Hans utbildning börjar 8 februari - tycker det känns konstigt. Men i jämförelse med bil så är ju det en baggis, ha ha. Ja - det är bara att inse att de börjar bli stora barna :).

Kram på er alla!

2010-01-20 @ 08:26:27
Postat av: Carina

Du får börja övningsköra när du fyllt 15, men körkort när du fyllt 16. Igår när jag skjutsade till hockeyträningen var det stopp på ett ställe pga krock, bilarna var riktigt mosade(men jag tror ingen var skadad)..... så jag sa till Fille att han får bara köra här inne på Cory Lake....

2010-01-20 @ 13:40:49
Postat av: syster malin

Jag vill oxå ha sol o värme!!!

2010-01-21 @ 08:54:45
Postat av: aleeeeeexandra

ja men malin, vi drar då!! martin kan va hemma med barnen så kan vi götta oss ;)

2010-01-21 @ 20:04:36
URL: http://alexandraawikstrom.blogg.se/
Postat av: Åsa

va, har världen stannat, det är torsdag och ingen rapport...

2010-01-21 @ 21:55:23
Postat av: syster malin

Bra idé Alex!!

2010-01-22 @ 05:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0