Torsdag

Det händer inte alltför mycket här på Cory Lake Drive. Men nästa vecka blir det ändring på det. Då kommer Tobbe, Marcus och Åsa och hälsar på. Även Christina, Adrian och Nicholas kommer till Florida från Canada så de ska vi oxå hinna med att umgås med.
Det är fortfarande kallt för årstiden här, men förhoppningsvis kommer värmen nästa vecka. På nätterna är det endast ett par plusgrader, men under dagen blir det som tur är varmare eftersom solen värmer på bra.
Imorgonkväll ska vi förhoppningsvis åka till en restaurang som heter Bahama Breeze och träffa lite svenskar. Det är Svenska Klubben i Tampa som anordnar Happy Hour där en gång/månad. På tal om Bahama(s) så har jag försökt hitta en liten weekend trip till den ön. Vore så himla kul att komma iväg och se nåt annat än ishallar........Men vi kan inte hitta nåt datum som funkar för alla så vi får väl se hur det blir......

Nåt sånt här kan jag tänka mig! Bahamas (ser iochförsig ut som Florida)

Eller varför inte en kryssning?




Kommentarer
Postat av: syster malin

Me like!! Skulle jag oxå kunna tänka mig:)

Här är det värsta snökaoset!! Det har snöat MASSOR sen igår kväll, Jonna o jag var på City Gross o handlade o det började yra rejält när vi åkte hem...suck!

Ikväll blir det lugnt här, vi laddar för Christels 30-årsfest imorron:)

Kraam!

2010-02-19 @ 05:42:34
Postat av: Toja

Ser underbart - stryk några hockeymatcher och åk vettja! Några luckor blir det aldrig de får man skapa själv. Bahamas låter underbart i mina öron! Här känns det som att det aldrig kommer att bli varken vår eller sommar - det blir bara mer snö, snö, snö. Men den kommer ju till slut, det vet man ju.

Här laddar vi för ytterligare en mellodrabbning. Ser fram emot att få se den tillsammans med men schlagerväninna Sophia och förhoppningsvis är det några fler som kan ansluta sig. Synd att du inte kan vara med :).

Kram kram

2010-02-19 @ 09:52:59
Postat av: Martina

Ser helt underbart ut! Och som tjejerna redan skrivit så är det bara snö som gäller här i Svedala o mer blir det. Nu är tom killarna trötta på snön o vill ha sol, värme o allt annat underbart som hör sommaren till. Som man LÄNGTAR!!!!!

William vill till Busfabriken idag så vi får se om det blir det när vi hämtat Lukas. Kanske lika bra att ta det idag för nästa vecka är det ju sportlov här o då lär det vara fullt. Men JAG är inte så sugen på att sitta där 3 tim.

William bygger lego o jag ska väl röja lite.

Hoppas vi får till en skype senare!

Kramis Martinis o Willis



2010-02-19 @ 11:26:02
Postat av: Sophia

Ser Bahamas ut som Florida så tycker jag ni skippar det. Varför åka bort för att ha det som hemma? Jag tycker fortfarande att ni ska ta en helg i Las Vegas och en tur till Grand Canyon. Så det så! Fast det blir ju inte så mycket hav och bad men det har ni ju redan hemma.

Imorgon kör schlagerrävarna. Har försökt få med Malin men hon tycker tydligen det är viktigare med 30 års kalas :-). Puss

2010-02-19 @ 23:44:44
Postat av: Åsa

Me gusta - buena idea!!

2010-02-20 @ 01:15:12
Postat av: Linda

ville bara säga kraaam!

2010-02-21 @ 09:30:58
Postat av: Toja

Hej!

Sitter lite seg med en sen frukost efter en trevlig schlagerdrabbning hemma hos Sophia igår. Loppan, Annelie och min vän Sonya var oxå där. Vi tävlade förstås och skulle pricka in de fem som gick vidare och vem som skulle gå direkt till Globen. Gick sådär kan jag säga, det var inte lätt igår för det var många dåliga låtar. Men vi var alla överens om att Darin skulle få flest röster coh gå direkt till Globen - men icke (även om han ju kom dit till slut tacko lov) utan det blev tjejgruppen Timotej.

Darin var klart överlägsen igår och nu har jag hört reprisen på förmiddag och den är så bra. Så heja Darin i Globen!

Igår var Malin Thörn här och jag hjälpte henne med bokföring. Hon har det i sin utbildning nu och det var ingen dålig uppgift hon hade fått - så hon blev kvar här hela eftermiddagen och hon kommer nog dyka upp idag igen.

Men nu ska vi ut och skotta lite och få dagens dos av motion. Det är så mycket snö nu så det är helt otroligt.

Kram kram

2010-02-21 @ 11:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0