Lördagkväll

Nu är vi äntligen hemma efter dagens hockeymatcher med Filip. De spelade första matchen imorse vid 10, och förlorade den med 7-1. Vi hann hem en sväng, åkte till Beef O´Bradys för lite lunch och sen tillbaka igen för en eftermiddagsmatch som slutade med förlust 2-0. Den var väldigt spännande och intensiv, oavgjort hade varit mer rättvist. En tuff match med många fighter både på isen och utanför! Tre av deras spelare fick lämna matchen och två av våra. Men det värsta var ändå att FÖRÄLDRAR började slåss! De är inte kloka här! En pappa från vårt lag, satt i polisbilen när vi åkte hem, vi får väl se vad som händer med honom.....


Det blev en öl i baren innan eftermiddagsmatchen

Nu är det ännu mera hockey, fast på tv. Lightning spelar mot Calgary Flames och precis nu fick vi våra pizzor levererade från Pizza Hut. Olle har Derek här och Filip har Sean här.

Igår var vi lediga och vi var hemma hela dagen för det var grått o regnigt väder. På kvällen blev det bio. Ida såg "Dear John" med Vendela och Alba och några till, och Fille, Olle och jag kollade på "Spy next door". Den kan jag verkligen rekommendera om man ska se en "barnfilm".
Petra o Freddan var inte hemma förräns vid 00,30 så jag hann se "Love Happens" med bl.a Jennifer Aniston, men den var tyvärr dålig.




Nu ska jag gå ut till de andra och kolla Lightning matchen. Ida har fixat efterrätt och det blir jordgubbar och glass!

Höll nästan på att glömma att det varit den första deltävlingen i årets Mello! Fick veta vilka som gått vidare av Toja, en av alla experter där hemma, men ni kan väl skriva lite vad ni tyckte? Har inte hört eller sett något bidrag än, ska försöka göra det imorgon.....

Kommentarer
Postat av: syster malin

Nämen vad hemskt för alla barn när föräldrarna börjar slåss. Lite komiskt ändå att han fick åka polisbil:)

Ja, melodifestivalen...väldigt många dåliga låtar! Salems låt blir nog bättre för varje gång man lyssnar, Olas ok, Jessicas asdålig!!, Linda pritchard funkar på dansgolven, Jenny Silver var speciell, jag gillade den o gillade den inte..:), Frispråkar´n var Ivars favorit, kommer att bli singlarnas favoritsång på dansgolvet:), Dan Ekborg nej tack, o så min favorit; Pain of Salvation! Helt plötsligt befann jag mig på konsert, den var så bra!

Snart ska Ivar o jag iväg till väderstad på fotbollscup, kul men jobbigt att en sovmorgon gick upp i rök! Vi får skypa snart, kraam!

2010-02-07 @ 07:23:33
Postat av: Toja

Jag instämmer mycket i Malins åsikter. Pain of Salvation var bra, Silvers låt gillade jag att höra på men inte att se. O Frisråkarn får nog bli barnens favorit då - den finns redan i hundraelva upplagor :). Väldigt glad att inte Ekborg gick vidare - det var hemskt. Trodde han att det var en musikal han medverkade i???? Synd att Jessica aldrig kan få till en riktigt bra låt - hon är ju annars bra. Men det blir alltid lite mesigt. Men Salem´s låt var jättebra tycker jag. Olas låt - helt ok, man har hört den förut. Påminde lite om EMD´s låt förra året. Men man blir danssugen - o det är ju bra :).

Nu ska jag bege mig till ett arbetsmöte med styrelsen i Mjölby GK. Precis vad man är sugen att lägga en ledig söndag på.

Ha en skön söndag!

KRAM

2010-02-07 @ 08:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0