Fettisdagen, Fat Tuesday eller Mardi Gras

Nu har jag precis ätit en supergod semla som Petra och Ida bakat! (Freddan åt två!) Petra och jag åkte till Publix i eftermiddags för att handla ingredienserna till baket, och det var lite knivigt innan vi hittade mandelmassan. Vi hade inte tänkt oss den i en konservburk:)


Och det visade sig vara precis som vår vanliga mandelmassa vi har hemma i Sverige!

Nygräddade bullar till.......
Färdiga semlor!


Freddan, Fille och Sean kom hem sent igårkväll från Chicago, så de fick stanna hemma även idag från skolan.
De förlorade i semifinalen mot Flames (som ironiskt nog kommer härifrån oxå) med 1-6, men de var nöjda allafall och har haft jättekul i Chicago.
Även Olles match tidigt igår morse slutade med förlust, de förlorade alla sina matcher.......
Nu sitter vi i soffan och slötittar på OS, hockeymatchen mellan Canada och Norge......

Kommentarer
Postat av: syster malin

Åhh, vad goda dom ser ut, vilka tjejer! Det blev ingen semla för oss igår. Hilma sover hos mamma inatt för hon ville va ledig från dagis en dag:) Stackars barn som jämt får vara där:)

Ha det så bra, kraam!

2010-02-17 @ 05:40:11
Postat av: Martina

Ja dom ser jätte goda ut! här blev det färdigköpta semlor och det smakade mums.

I natt har det kommit mer snö här, men det är ok för jag har ju beställt våren efter v.8. Ha ha ha ha

Idag ska William gå med en kompis hem efter dagiset. Så det blir bara jag o Lukas det blir fika, läxor o sedan innebandy för honom.

Ha en härlig dag!

Kramis



2010-02-17 @ 09:18:47
Postat av: Jennie

Åh, vad gott! Vilka duktiga tjejer som bakar och fixar!

Idag har jag ledigt, tänkte ta en långprommenad, men det snöar så det blir till att ta en slappardag med lite filmtajm istället :0)

Ha en bra dag!

Kram

2010-02-17 @ 14:22:03
Postat av: Alexandra!

ser ju jättegoda ut, även om ja inte är så förtjust i semlor,eller ens tål dom! haha. sigge hälsar och pussar tillbaka! :)

2010-02-17 @ 23:25:33
Postat av: Martina

Fredrik du kan vara lugn! jag hade ätit 3 st lätt. Ha ha ha ha

2010-02-18 @ 11:20:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0