Tisdag

Nu har jag precis skjutsat Olle till skolan. Han skulle lämna in sitt projekt idag och det var lite otympligt att bära på bussen. Han har avhandlat vad som dunstar snabbast varmt eller kallt vatten. En 3-sidor lång datautskriven uppsats om detta, han har klistrat och klippt och gjort en fin tavla där allt beskrivs, ämnet, material som använts, hypotes, syfte, slutsats osv, samt skrivit en logg med alla datum och beskrivit exakt när/var/hur han utfört sina experiment. Inget LITET projekt med andra ord. Känns skönt att det är klart nu allafall.
Förra veckan skulle alla elever hålla tal inför klassen. Olle hade skrivit sitt tal om Coca-Cola, och se så bra det gick!

En hedrande tredjeplats i sin klass!

Det blev ingen Zumba julfest för mig. Men Ida och Alicia följde med Patricia och fick prova på ett pass.
Däremot tog Molly med mig på en promenad, hennes första runda runt sjön.



Kylan håller i sig här, och imorse var det nära nollan.
Igårkväll invigde vi brasan och eftersom glöggen är slut för tillfället så fick vi nöja oss med äggtoddy;)

Brasa och tända ljus. Plockade mossan igår när Molly och jag var ute på promenad, så nu är adventsljusstaken äntligen klar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0