Lucia

Igårkväll hade Svenska Klubben ordnat med luciafirande i Ybor City. Alicia var som sagt årets Lucia, och det var jättefint och vackert. Jag har blivit så känslig på senare år, så jag fick tårar i ögonen när de tågade in och sjöng så stämningsfullt.
Efter luciatåget var det fika med bla lussebullar, pepparkakor, glögg och kaffe.







Idag var det dags för Zumba igen efter en hel veckas uppehåll. Förkylningen är inte helt borta, men mycket bättre.
Efter träningen åkte Åsa och jag till Brandon och julshoppade. Fick en hel del julklappar inhandlade och det känns så skönt att ha kommit igång. När Ida kom hem från skolan hade jag lovat att åka med henne och handla julklappar, så det var bara att ge sig ut igen. Det blev Wiregrass och nu är Ida helt klar med sina inköp.
Kylan håller i sig här och idag har det varit riktigt kallt och blåsigt, det sägs att det kan bli minusgrader i veckan.....

Kommentarer
Postat av: Jonas

Här har vi haft -10 till -25 grader i flera veckor nu så klaga inte! Tur att man har ett varmt mål i siktet så att man kan förtränga kylan...

2010-12-14 @ 21:02:22
Postat av: Toja

Mysigt med lucia - och visst är det stämningsfullt o känslosamt - o jag kan nog inte skylla på åldern - har alltid varit lite gråtmild :)

Ikväll har jag varit på julmiddag - jättegott. Vi åt dock jultallrik istället för julbord - eller snarare tre sådana - perfekt - då äter man "lagom" men blir ändå mer än nöjd. Nu får det vänta med mer julmat till julafton.

Kram kram

2010-12-14 @ 22:43:50
Postat av: syster malin

Ivar lussade igår och innan dom klev in kände jag hur tårarna kom smygandes... Har varit hemma idag, kräktes en gång, har mått illa o inte kunnat äta, Hilma kände sig hängig när jag hämtade på skolan o Ivar blev oxå hängig här på em...

Hoppas det går över fort!

Ha det bra, kram

2010-12-14 @ 22:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0