Lördag

Igår åkte Freddan och Filip till Atlanta för hockey, och den här gången åkte de bil. En resa på ca 7 h tror jag......Första matchen spelades idag och de vann med 8-2. Andra matchen spelas nog i skrivandes stund.
Nätterna och morgnarna är fortfarande kalla, men frampå dan är det härliga 25 grader.
Imorse rök det från sjön


Ida, Olle och jag har varit hemma hela dagen. Vi har kokat knäck och bakat lussebullar!



Olle och jag gjorde traditionella lussebullar


Ida gjorde dessa fina


Köpte saffran på Publix och ett halvt gram kostade 6 dollar, äkta spansk saffran. Googlade på internet och kom fram till att riccotta ost var motsvarigheten till kesella.

Har inte smakat nån än, men de ser goda ut och det luktar gott!

Kokade även en omgång knäck, och de är provsmakade och godkända;)


Har känt mig hängig idag, lite snorig, lite halsont och lite ont i huvudet, så det blir nog en tidig kväll för mig. Just nu slappar Molly och jag i soffan framför Lightning matchen, Olle och Gehrig spelar playstation varvat med minihockey och Ida spelar gitarr.

Kommentarer
Postat av: Charina o Kjell Åkermark

Vad härligt ni förbereder er inför julen!! Tomt att inte ha er här hemma i år. Men vi träffas ju ganska snart igen ändå! Adventskramar till er alla från oss båda!! Kraaaaaaaaaaaaaaaam.

2010-12-05 @ 10:34:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0