Torsdag

Idag har jag fått träffa Olles klassföreståndare som har berättat för mig hur det går för honom i 3:an. Supertrevliga är de båda två, och de var så glada att ha Olle i sin klass. Allt var toppen och man blir ju lika glad och rörd varje gång:) Det som är lite kul är att alla de lärarna han har haft, från dagis ,sexårs och ettan i Sverige till dessa han har hunnit med här, är att alla uppfattar honom precis likadant. På ett bra sätt såklart:)
Nu är klockan strax 21,00  och jag väntar på att säsongspremiären av Grey´s ska börja. Hela 2 timmar dessutom. Det värsta är att jag förmodligen kommer missa början, för jag måste hämta hem Filip och Mikey som är på fotbollsmatch på skolan. Igår såg jag som sagt på Cougar Town, och den kan nog bli bra. Men innan den började så hann jag se ännu en serie, Modern Family, som oxå hade premiär och det var riktigt kul med. Får väl se vad man kommer följa....
Förresten, ni måste läsa Tojas kommentar under förra inlägget, ojojoj......



Olle skulle översätta "cotton" till svenska idag och trodde det hette bollum istället för bomull, hihi



Trevlig helg allihopa!

Kommentarer
Postat av: syster malin

Gött med lite nya serier, men hinner du göra nå´t annat??:)Längtar ihjäl mig efter mina vänner i Grey´s!! Om några timmar bär det iväg till Göteborg o det ska bli såå kul!!! Igår städade jag o tvättade upp all tvätt, såå skönt innan man åker, Martin är ju hemma men då kan ju dom bara va tänkte jag:) Imorron är sista matchsammankomsten för Ivar i Mantorp, ingen match mot MAI, det var väl tur det..:) Fast nu har vi haft föräldramöte så nu känns det bra! Nu återstår det stora problemet-va satan ska man ta på sig...o ha med sig...? Alltid lika jobbigt:) Ha det så bra! Kraam!

2009-09-25 @ 08:18:42
Postat av: Toja

Det är ju förjäkligt att de lägger hockeyträning så det stör premiäravsnitten med Grey. Hoppas du fick ihop det bra ändå :).

Idag är det äntligen fredag och det blir nog en lugn hemmakväll - måste ju se Skavlan ikväll som har Anna Anka som gäst. Hon är min nya idol, ha ha. Hon var med i Rix Morgonzoo i morse o snacka om att hon vet hur hon ska provocera. Men ganska skönt med någon som säger precis vad hon tycker - och då inte tycker precis som alla andra :).

Imorgon är jag sugen att åka på shoppingrunda - hoppas Mange får till en ledig dag så vi kan hitta på något tillsammans. Sedan är det ju dags för barnen att anlända - men det blir nog ganska sent. På söndag ska jag återvända till brottsplatsen då Sara har sin sista match för säsongen. Ringde dock till Marina som hade kiosktjänsten igårkväll och hon märkte inget av sviterna från kvällen innan. Det var en stor lättnad.

Har nu bestämt mig för att införskaffa brandvarnare till alla sovrum - så mycket tekniska prylar man har där. Särskilt Simme som jämt envisas med att ha dörren stängd på natten. Har tänkt tanken många gånger att tänk om datorn eller tv:n skulle börja brinna. Men nu ska jag inte tänka mer utan nu ska jag förekomma - så jag uppmanar alla er andra att göra detsamma. Hellre för många än för få brandvarnare!

Ha en trevlig helg!

Carina - vi försöker nå varandra på skypen senare.

KRAM

2009-09-25 @ 10:11:10
Postat av: Martina

Anna Anka vill jag inte missa! Vilken tid o kanal? Ha ha ha vilken kvinna men kul att se o lyssna på henne tycker jag.

Här lyser solen o jag hoppas att det håller i sig hela helgen då Fam. Fredriksson kommer till oss i kväll. Ska bli så mysigt att få träffas det var såååå längesedan. Och snart ses vi min härliga Carina Åååååh vad jag/vi läääääängtar.

William har fått igång Wii (som inte jag lyckades med) o spelar för fullt. Roligt att se o höra honom värsta inlevelsen har han ha ha ha

Nu ska jag fixa lite lunch.

Puss o kram vi ses på skype

2009-09-25 @ 11:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0