TGIF, Bio och Highschool fotboll

Ida och jag har varit på bio ikväll och sett Fame tillsammans med Mia, Alva, Vendela och deras storasyster Alexandra som precis kommit hit från Sverige. Men vilken besvikelse, inte alls som jag tänkt mig.  Hade väl egentligen inga förväntningar, och så jämför jag ju såklart med Fame från våran tid, som var superbra! För att inte tala om musicalen som vi var och såg i Stockholm och där Linda gjorde succé! Det var förresten då Freddan och jag förlovade oss, den 22/10 1993:)
Olle och Freddan valde att gå och käka på Friday´s istället, för de hittade ingen bio de ville se. Filip, Mikey och Julian är på fotbollsmatch även ikväll. Deras skollag är superduktiga och det är amerikansk fotboll som gäller.
Imorgon är det dags för hockey såklart. Olle spelar 2 matcher i Brandon, kl 9,30 och 15 och Filip spelar 2 matcher i Oldsmar (1h bort), och de är kl 17 och 20 nånting. Det var den lördagen.......

Kommentarer
Postat av: syster malin

Hej!

Här kommer en hälsning från Göteborg, vi har det jättebra. Vi dricker vin, äter gott och skrattar:)Ikväll blir det räkor, aioli o vitlöksbröd! O så vin såklart, kraam!

2009-09-26 @ 18:32:57
Postat av: Toja

Halloj!

Ja - vem minns inte den förlovningen och den stockholmshelgen, känns dock inte som om det var 16 år sedan :).

Låter som ni har det härligt Malin - skål på er!

Idag har vi varit i Linköping, gått på stan, lunchat och sedan gick vi och såg "Flickan som lekte med elden". En ganska passande titel på film för mig i dessa dagar kanske, ha ha. Den var helt ok - även om jag som läst boken förstod mycket mer än mange som inte läst den. Del två är ju mer en transport till trean medan ettan var mer fristående. Men ändå helt klart godkänd - men nu ser man fram emot nästa.....

Barnen anlände hem precis lagom tills vi var åter i Mjölby. Underbart att se dem igen. De har haft det jättebra men var ändå glada över att vara hemma - tacos stod på önskelistan så det har vi ätit nu :).

Kram på er alla!

2009-09-26 @ 21:55:18
Postat av: Linda

Du e snäll du! Man lever väl på gamla meriter! Eller? Stora grattis kramar till era 16! ja sexton år som förlovade! Hotel Raisen nästa?!

2009-09-26 @ 23:00:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0