Måndag

I morse var jag väldigt nära att hoppa över promenaden. Men när man har bestämt med några så blir det svårare att balla ur, som tur är. Så jag kom iväg och det kändes ju helt underbart efteråt. Jag fick sällskap av både Kim och Marilyn, trevligt.
Innan barnen kom hem från skolan, så blev det massor med tvätt och en hel del svensk tv. Jag har kollat på Ensam Mamma Söker, Kommissarien och Havet (för jag somnade igår när Freddan o jag skulle titta), Kändisdjungeln och sist men inte minst Hollywoodfruar! Jag förstår hur Anna Anka måste ha känt sig när hon fick göra sig av med sina palmer, för att området hon bor i inte tillåter palmer. Det var likadant för oss med basketkorgen som vi köpte, och som man absolut inte fick ha på uppfarten. Ner i brevlådan damp ett brev med en bot på 1000 dollar. (Som vi slapp betala tillslut) Fler exempel är att vi varit tvungna att byta ut gräsmattan på framsidan när den såg alldeles död ut. (annars böter!) Borde ju gjort som Anna där, och rytit i lite åt folket som har som jobb att ta hand om vår gräsmatta! Senaste brevet som kom för 2 veckor sen, som förvisso var en "friendly reminder" , handlade om att vi måste göra ren brevlådan från mögel och smuts. Så nu har Fredrik och Ida tvättat den så den är vit o fin igen!
Nåt som inte är så "fint" längre och absolut inte doftar så gott, är Freddans bil. Den fullkomligt STINKER härsken mjölk! Nu är det även blandat med en liten touch av diverse rengöringsmedel och doftsprayer, eftersom vi försöker med allt. Men frågan är ju om det nånsin kommer försvinna.........?!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag ar saker pa att den som orsakat stanken kommer att fixa till det. Sa jag ar lugn!!

2009-09-22 @ 03:37:10
Postat av: Toja

Härligt att höra att du och Anna tycks ha många gemensamma upplevelser och tankar - det gör ju henne lite mer mänsklig på något sätt, haha.

Idag ska jag åka på mässa i Jönköping, ska bli kul med lite miljöombyte.

Pratade med barnen i Turkiet igår och de hade det jättebra. Det hade varit regnoväder på söndagkvällen men det hade passerat ganska fort och nu var det soligt och varmt igen. Simon lät nöjd med den fria colan i baren :). Det var skönt att höra ifrån de.

Ha en bra dag!

Kram

Ha en bra dag!

2009-09-22 @ 08:36:23
Postat av: syster malin

För första gången hade ju Ankan nåt bra att säga, hon var egoistisk o unnade sig själv ansiktsbehandlingar o massage, för om hon mår bra så mår ju alla bra:) Precis så är det ju...;)

2009-09-23 @ 05:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0