Ikea, Hooters och Lightning match

Efter min promenad imorse så blev det en snabbis till Ikea. Ida ska på sleepover party hos Amanda imorgon och då ville hon ge bort lite svenskt godis. Givetvis så passade jag på att käka lunch där, och idag så kostade köttbullarna endast 1 dollar! Inte klokt så billigt:)
När alla kommit hem från skola och jobb, så åkte hela familjen ner till Channelside och Hooters. En middag i gassande solsken, puh så varmt! Sen blev det hockeymatch då Tampa spelade träningsmatch mot Atlanta. Både Öhlund och Hedman spelade, duktiga var dom, och efter förlängning så vann Tampa med 2-1! Nu ser vi framemot höstens alla hockeymatcher!
När vi skulle gå till bilen efter matchen, så öste regnet ner, och det åskade och blixtrade rejält. Inte så skönt att sitta dyngsur i bilen hem, men nu har jag tagit en dusch och är redo för sängen......

& Öhlund

Kommentarer
Postat av: Toja

Halloj!

Vaknar åter upp till en solig dag här hemma i Svedala. Vi börjar bli bortskämda nu - men det är bara att passa på att njuta.

Igårkväll blev det Idol, Kändisdjungeln (inget vidare tycker jag men Sara vill se och så är det ju ändå lite kul att se de intriger som börjar byggas upp) och sedan såg vi Dirty Dancing. Det var lite kul. Jag tillhörde ju inte den skara som var helt betagna av Patric och såg filmen om och om igen - så jag tror faktiskt bara jag sett den två gånger innan, vilket får anses lite när det gäller en kultfilm. Men jag uppskattade den nog mer nu kände jag :)

Idag bär det av till Turkiet för barnen. Vi har packat, Sara sitter nu med sina sista läxor o snart ska jag väcka Simme så han får kolla över sina en sista gång. Han är dock mer för att skjuta saker framför sig så han lär få packa med sig en del.

Själv får jag erkänna att detta inte är en av mina starkare sidor. Det är första gången de åker utomlands utan sin Mammi och jag känner separationsångesten krypa på. Vet att det kommer att gå jättebra när de väl kommer iväg men just nu tycker jag att det är jobbigt. Men jag vet ju att de kommer att ha en helt fantastisk vecka i Alanya på ett all-inclusive-hotell. Lite avis är man allt.

I övrigt blir det en lugn helg, ska vara ute och njuta av det fina vädret och ladda batterier inför en kommande intensiv arbetsvecka.

Kram på er alla!

2009-09-19 @ 09:09:35
Postat av: syster malin

Jaa, vilket underbart väder vi har!! Snart är det hockeyträning för Ivar o sen har Hilma simskola o ikväll blir det party hos Jonas o Marie, tjohoo!! Vilken tur att jag har planerat vad jag ska ha på mig.......

Nähä, bäst o sätta fart, kraam!

2009-09-19 @ 09:21:19
Postat av: Martina

Även här i Helsingborg är det helt underbart väder med strålande sol.

I går blev det väl helt tyst i huset 00.15 då alla killarna sov gott. I morses vaknade det 07.00 o började genast med sina pokémon. Jag o Anders drog täcket över huvudet o sa att de skulle stänga dörren o vara inne i Lukas rum. Vilket de också var i ca 5min sen var det full spring överallt däruppe igen. Men men nu är det lugnt o tyst jag sitter i soffan med kaffe o morgon tv:n på, Anders, Lukas o William är på fotbollsträning. När de kommer tillbax blir det lunch o sedan lite fix här hemma. Skönt o bara ta dagen som den kommer. I morgon blir det däremot en kalas dag för William först kl.11.00 o direkt till nästa som börjar 13.30, Kul kul.

Ha en underbar Lördag alla puss o kram

2009-09-19 @ 10:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0