Hurricane season

Sitter o kollar lite på vädret. Just nu är det många olika stormar som passerar ute i Karibien. Varje storm har ett namn, och just nu är det Erika vi följer. Förra året hann barnen bara gå 1 dag i skolan, dag 2 blev inställd då orkanen Fay skulle komma. Som tur var så nådde den aldrig Tampa, och vad jag vet så har Tampa klarat sig väldigt bra genom åren. Hoppas verkligen det håller i sig.......
Orkan säsongen i Florida är från juni-november. Hittills har det varit Ana, Bill, Claudette, Danny (alla de i augusti tror jag) och nu Erika. Fast alla dessa har gått utanför Florida.  Kommande stormar heter Fred, Grace, Henri och IDA!




Vädret de kommande dagarna....


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hoppas verkligen att den där blåsten inte kommer er väg......

2009-09-03 @ 22:35:41
Postat av: Toja

Ser ut som SMHI´s prognoser, lie sol, lite moln, lite regn - något av det blir det ju säkert. Här lovade de i början av veckan en riktigt fin vecka utan regn - men nu har det regnat något otroligt hela natten, idag är det mulet o blåser och det såg ut som det ostadiga skulle hålla i sig hela helgen, trist. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - i mitt nästa liv ska jag bli meteorolog. Guldjobbet där man inte behöver ta något ansvar för om man har helt fel. Perfekt! Imorgon blir det stor SOL - nej vad synd, det blev visst regn. Men imorgon blir det sol.....:))

Ha en dunderhärlig helg - imorgon drar vi till Mauritzberg och intar slottet där. Jag ser framför mig lyxliv typ "stjärnorna på slottet" - hoppas jag har rätt, hi hi.

Kram

2009-09-04 @ 08:41:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0