Hockeyhelgen har börjat!

Vi hann inte träffa Ida efter skolan idag, för vi var tvungna att åka innan hon kom hem från skolan. Som tur var så kunde Mia och Vendela hämta henne här hos oss, så hon slapp vara ensam hemma ikväll.
Olles första match med JR Bulls slutade med vinst 6-3 mot Titans. Spännande och nervöst var det, men Olle kämpade och slet, och gjorde 1 mål och 3 assist! Kändes lite tokigt för mig att vara i Ellenton utan att shoppa! Så nära som man ändå var..:) Alla i laget  fick 2 biljetter var till Lightnings träningsmatch mot Atlanta till den 18 september efter matchen.
Imorgon är det ny match redan kl 7,00, men då i Brandon som tur är. Jag tror dock att jag tar sovmorgon och laddar till matchen som börjar 13,15 istället. Filip spelar också 2 matcher imorgon, den första 18,30 och nästa 21,30. Så ser vår lördag ut!
Nu får det nog bli en film innan det är dags att sova.

På väg ut på isen....


Tack för en god match....


Glad och nöjd Olle


Kommentarer
Postat av: Toja

Hej!

Bra jobbat Olle i matchen - grattis till vinst.

Ja det såg ut som ett riktigt hockeyshema för er i helgen - men det är ju kul när man väl är på plats. Kan faktiskt sakna det ibland Och det är ju bra för dig Carina som ändå kan välja vilka matcher du vill gå på :).

Själv har jag haft en ovanligt tidig lördagmorgon. Nog för att vi skulle upp ganska tidigt idag men vad händer? Jo, kl 6.15 går ett billarm utanför någonstans o står o tjuter. Efter ett tag så slutar det dock och jag tänker att nu är det bara att somna om..... ja eller hur? Inte när man får somna om inte!Så irriterande. Hade väligt väl behövt den sömnen :).

Om ett tag åker vi iväg till Mauritzberg resort utanför Norrköping. Det är ett slott som en mijardärska har införskaffat o nu gör storsatsningar. De har gjort en golfbana, de säljer hustomter, de ska anlägga en båtahamn o det ska bli en resort med massor med olika aktiviteter. Men allt är inte klart än - men vi ska dit på Mange´s årliga släktgolf på sin mors sida. Många golftokiga o så jag o några till som ska ägna oss åt något annat när de andra spelar :). Tanken var ju att jag skulle vara med i år, men som vanligt har jag inte spelat något nästan i år och känner helt enkelt inte för en helg i förnedringens tecken, ha ha. Nej, jag väljer att njuta av vacker natur ändå - utan en golfklubba i handen. Och ett rum på slottet - det låter ju inte illa. Och efter en väldigt regnig o blåsig fredag ser det även ut att bli en fin höstdag idag.

Ha en trevlig helg alla och lycka till med alla matcher.

Kram kram

2009-09-05 @ 07:31:01
Postat av: Carina

Låter spännande det där slottet, så det vill vi höra mer om när ni kommer hem! Ha en underbar helg, hoppas du får sova ut imorgon istället:)

Kram

2009-09-05 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0