Hockey hockey hockey

Direkt vi vaknade imorse så slog vi på datorn och hann och se livesändningen från TV-puckens semifinal match mellan Stockholm och Västerbotten. Det är Filles kompisar som spelar så det är ju extra kul! Matchen blev onödigt spännande i slutet, men som tur var så blev det vinst och imorgon spelar de final mot Skåne, GRATTIS! Självklart så kommer vi kolla på den oxå, och hålla alla tummar vi har........Tänker såklart på Fredde som blev skadad, hoppas det inte blev allvarligt?!
Sen bar det av till Orlando, där Olle spelade 2 matcher idag. Den första mot Jacksonville Barracudas, som var superduktiga och vann stort med 8-0. Andra matchen slutade även den med förlust, hela 10-0 minsann, mot Ellenton Flames.......inte så bra början på säsongen.....
Ikväll är Ida hos Vendela, Filip är på bio med ett helt gäng, och Olle, Freddan och jag är hemma och tar det lugnt. Ska nog se en film nu.

Kommentarer
Postat av: syster malin

Vad tråkigt med förlust! Det blev det ju även för oss igår, alla tre matcher! Så jag har nu fått känna på föräldrarnas missnöje med Thornies o mitt ledarskap under matcherna...!! Nina hade jobbat natt o sov, därför så hon kunde inte vara med. Nina fick ett samtal om att vi skrek dåligt på barnen och att hennes son hade bollen flera gånger framme vid mål men inte kunde skjuta in den i mål...!!!?? Barnen är 8! år.... Varför ställde vi en bra utespelare i målet o varför kunde inte Ivar stått i mål- åtminstone? han hade ju bara varit hemma o sjuk i tre dar!!!? Vi tycker ju att alla ska få spela o prova runt på dom olika positionerna i laget nu när dom är så små, plus att det värsta jag vet när barnen är så här små är när tränarna står o gapar o är arga!! Jag för min del skäms lika mycket efter varje match då jag tycker att jag gapat för mycket!! Vi vägrar o toppa laget redan nu!! Jag var så upprörd igår kväll!! Som om det var någon annan förälder som ville bli fotbollstränare...nä just det, men klaga går bra!! Som om Nina o jag har sagt att vi är experter... Vi gör bara så gott vi kan för att Södra ska kunna ha ett p01 lag överhuvudtaget!!! Det var ju skönt o få ur sig det där..haha...en hel uppsats som martin säger här bredvid!! Frågan är hur man ska bemöta det här?? Förslag?? Idag ska vi i alla fall ha kalas för Ivar så jag ska sätta lite fart nu, kanske en skype senare? Kraam!

2009-09-13 @ 10:00:38
Postat av: Martina

Festen igår var jätte rolig Peter hade ju ingen aning om det o kom med bindel för ögonen o blev glatt överraskad o lite lätt chockad när ett gäng på ca 50 pers klämmer i med födelsedags sången. Ha ha kul o se. Bords placeringen gick till så att man fick ta en lapp o på min stod det Liza Marklund. På borden var det uppdelat av författarna, politikerna, kungafamiljen, fotbollsproffs mm mm. Anders var Jan Guillou så vi satt nära varandra. Mitt i mot mig satt Stieg Lasson o min bordsman var Henning Mankell. Vårat "bords" uppdrag var att duka av o flytta några bord så att dansen kunde börja efter kaffet. Och min andra uppgift som låg under tallriken vet du ju redan. Andra hade typ att de skulle torka sin bordsdam/herre runt munnen med jämna mellanrum, resa sig upp o skåla o gratta födelsedagsbarnet med jämna mellanrum m.m m.m. Det var jätte kul.

Malin samordna ett möte med föräldrarna o sätt upp regler hälsar Anders. Jag själv blev så upprörd att jag inte kunde tro det jag läste så jag säger bara HEJA dig o Nina.

Kram på er o ha en härlig dag. Själv kommer jag inte att göra så många knop om man säger så.

2009-09-13 @ 11:58:37
Postat av: Fredrik

Malin, jag har varit med nagra ar med ungdomsidrott och forladrar. Det ar alltid de som inte idrottat sjalva, de som ar besvikna pa sina egna barns insats eller de som helt enkelt ar dumma i huvet. Det ar synd om dessa foraldrars barn. Klart att alla skall spela och att det ska vara lek nu i borjan. Sag till de forladrar som klagar att inte komma till matcherna. Det ar bast for Er, laget och deras egna barn. Kampa pa, bry Er inte.

2009-09-13 @ 15:30:41
Postat av: Toja

Vi föräldrar är medgångsföräldrar. Jättekul när barnen vinner - skittrist när de förlorar. Och då måste det ju finnas någon anledning till förlusten. För det kan ju inte vara så att motståndarlaget var bättre eller att vi helt enkelt hade oturen att inte få in bollen i mål. Nej - det måste finnas någon ansvarig för detta. Ofta är det ledarna som sätter ihop laget helt fel, eller en del av spelarna som ju är så dåliga och inte borde vara med. Eller? Ja, så tycker och tänker vi i stridens hetta även fast förnuftet säger att alla ska vara med och alla ska ha kul och att vi är så tacksamma att det finns föräldrar som ställer upp som tränar och lägger ner en himla massa tid på att ge våra barn möjlighet att få spela t ex fotboll. Tråkigt är det i alla fall att se och höra en del vuxna hur de beter sig runt plan. Det lag som blir bäst i slutändan är den med få "stjärnor" och föräldrar som stöttar o peppar istället för att lägga sig i och komma med en himla massa åsikter. En lagsport bygger på att man peppar varandra och tillsammans lyfter varandra. När man är ÅTTA år är det lek och alla ska få prova på att vara målvakt om de vill eller spela back fast de inte tycker det är lika kul, för alla vill ju göra mål och bli hjältar. Tänk vad tuffa ungarna är som ställer sig i målet och gör ett försök även fast de aldrig har gjort det förut. Wow säger jag. Och tänk vad kul det är när någon gör sitt allra första mål och på ett par sekunder växer både på längden och i sitt självförtroende. Det är mycket viktigare än en vinst. Men visst, jag är medgångsmorsa. Tycker att det är jättekul när laget vinner och frustrerande när det inte går bra. Men skälla på ledarna? Tror inte det. Jag är evigt tacksam över deras engegemang.

Heja Malin och Nina - jag tycker ni är skitcoola som tagit på er denna uppgift.

2009-09-14 @ 11:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0