Torsdag 8/10

Igårkväll precis när jag trodde att jag skulle gå och lägga mig, så ville Filip ha hjälp med ett projekt som skulle vara inlämnat och klart idag! Och det var inget litet projekt om man säger så. Han skulle göra en affisch med info om en amerikansk politiker, Robert Brady. Inte så begåvat att börja med en sån grej så sent, och jag kan väl säga att han lär inte få A på det.......Förhoppningsvis har han lärt sig till nästa gång och påbörjar sitt arbete liiiiiiite tidigare!
Jag har varit hemma hela dagen, tvättat lite, men annars inte gjort nåt särskilt. Jag passar på att vila upp mig nu tills fam Wennerberg kommer :)
Olles hockeykompis Casey kom hit i eftermiddag. Filip är med Mikey och kollar Lightning matchen, de spelar mot New Jersey ikväll. (Ligger just nu under med 1-0, men matchen har precis börjat)  Imorgon är det fredag och Freddan kommer hem från Chicago.
Ha en underbar helg!

Torsdag och pannkakor till middag


Sen skulle Olle och Casey fiska, gick inte så bra i början......

Vårt hus i bakgrunden (det gula)




Kommentarer
Postat av: ida

nej de gick verkligen inte bra för olle, första kastet och han får upp ett helt träd!! xD

2009-10-09 @ 02:14:38
URL: http://idaakermark.blogg.se/
Postat av: olle jr.

öööööööööööööööö yra nej fel!!!!!!!!!!!!

2009-10-09 @ 02:32:46
Postat av: ida

öööö sunsea varför sitter kroken då fast i trädet?

2009-10-09 @ 02:35:07
URL: http://idaakermark.blogg.se/
Postat av: syster malin

Hej! Jaha, så var ännu en arbetsvecka gången.. Ikväll blir det fredagsmys med familjen Appelgren/Leek här hemma, det blir trevligt:) Igår var vi i Hogstad o fikade, åkte upp till Sharpman o köpte skor till Ivar. Dom hade rea på vind o regnställ men såklart inget kvar i Ivars storlek! I onsdags var Martin o jag på bio o såg Flickan som lekte med elden, den var skitbra! Igår tittade jag på Grey´s som jag inte sett än o det var tur att ingen var vaken...:) Imorron ska Martin jobba o sen ska dom ett gäng grabbar till Hammarskog o kolla på fotbollen, jag ska med Ivar på hockeyträning o Hilma på simskola, sen orkar nog inte jag nå´t mer..;)Vad har ni för planer i helgen då? Kanske får till en skype!? Kraam!

2009-10-09 @ 05:42:28
Postat av: alexandra

sv: ja det blir säkert skönt där nere:) ni får ha det bra ni med, hälsa alla! kramar

2009-10-09 @ 07:39:31
Postat av: Martina

Denna dagen ett liv! eller vad är det Melker säger i Vi på Saltkråkan.

Började med att jag snoozade så att vi fick lägga in turbo växeln.

Jag hann inte ta på mig några strumpor så jag hoppade i mina gummistövlar barfota tog tag i första bästa t-shirt vilket visade sig vara Anders men men jag skulle ju bara lämna Lukas på skolan. Packade Lukas gympa påse hoppas nu att det blev rätt denna gången så han slipper ha Williams shorts o t-shirt. Efter lämningen åkte jag o William för att köpa färska frallor o där ville han helt plötsligt sitta o äta dom medans jag bara ville hem o duscha. Men men vad gör man inte för lilleman. Medan vi sitter där kommer det in mer o mer uppklädda o sminkade fredags människor själv sitter jag där med Anders tröja, osminkad, tofsen sticker ut som ett fågelbo bakom kepsen o barfota ( fast det är det ju ingen som ser tack o lov). När vi väl har fått fruost i magen o ska åka hem får jag den briljanta idén att när vi ändå är ute o kör kan vi ju åka till Maxi så har vi handlingen gjort. Inne på Maxi var det jag, William o pensionärer. William o jag fick ett skrattanfall o hade det väldigt roligt inte så ofta man skrattar när man är på Maxi o handlar.

När vi skulle lasta in varorna i bilen började bilen bredvid att rulla. Och jag springer o ställer mig bakom o ropar på bilens ägare som är på väg in i affären HALLÅ HALLÅ. Ja ja denna dagen ett liv o den är ännu inte slut.

Nu har vi städat lite o ska åka o hämta Lukas. Och sedan kommer 08:orna fam Agneborg till oss.

Ha en härlig Fredag o Olle bättre fiskelycka nästa gång.

Puss o kram

2009-10-09 @ 13:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0