Söndagkväll

Nu har vi kommit hem efter att ha tillbringat ytterligare en dag i ishallen. Ida har varit med Vendela och Alba hela dagen, och de har bl a övat på Lucia sånger. De ska vara med i luciatåget som Svenska Klubben anordnar, och Mia håller i det hela.
Filips lag vann hela turneringen! Första matchen vann de med 4-1 och finalen blev spännande på slutet och gick till 2 förlängningsperioder, matchen slutade 4-3.
Nu är det Desperate Housewives innan det är dags att sova.



Prisutdelning


Prisbucklan


Stolt lagkapten:)

Kommentarer
Postat av: syster malin

Grattis Filip!! Shit vad snygg du är!!;) Vi gjorde inte mycket igår, Hilma var på kalas, jag låg i soffan o kollade på film o Martin satt o läste, Ivar var med kompisar, jätteskön dag! Vaknade inatt av att Hilma satt i trappen o kräktes..:( Inte lika kul! Så nu är jag hemma med henne idag, kraam!

2009-10-12 @ 09:38:14
Postat av: Marie

God morgon!

Grattis Filip!!!! Vad kul!!!

Ja, snart är det dags för lucia, inte klokt vad fort det går! Blir det luciafirande i skolan också?

Idag är vi lediga Hugo o jag. Vi ska bara kolla på film o mysa hela dan, känner mig trött efter helgen som jag tillbringat på jobbet. Skulle iof behöva städa altanen, där en skata varit o skitat ner. Vi har ju ena dörren lite öppen så att Sigge kan gå in där. Och den lilla öppningen räckte tydligen för att den fula skatan skulle ta sig in....Och den hade försökt att ta sig ut på alla andra ställen än där det var öppet....Och lämnat spår efter sig ÖVERALLT, på dynor, på golvet, filtar ja överallt! Suck! Men det tar jag inte idag...det får vi fixa i helgen, ska ändå plocka undan därute, då det inte lär bli mer sittande där denna säsong. Nu måste jag nog skörda mitt ris;) Vi kan väl skypa i em? Hälsa alla!!!

/ Kramar Marie

2009-10-12 @ 09:56:13
Postat av: Toja

Hej hej!

Vilken spännande final - precis som det ska vara, och så att det blir vinst till slut såklart. Ingen dålig buckla och en väldigt stilig kapten må jag säga!

Här har det varit full aktivitet hela helgen - vi satte ju igång med projekt 1 - "hallen" i fredags kväll. Och samtidigt påbörjade jag projekt 2 "Saras rum". Mange har målat väggar tre gånger och satt en jättefin tapet som visade sig ha en grym mönsterpassning - så det var tur att han själv var den som röstat starkast på den tapeten, ha ha. Men det blev jättefint. Nu är det garderobsdörrar som ska målas och göras irdning och sedan är det den slutliga touchen som ska till :). I Saras rum har jag kastat, kastat, plockat undan, roterat burit upp möbler och bråte på vind och jag vet inte allt. Herregud vad med saker man gömmer undan i lådor lite varstans och det har varit alldeles för övermöblerat. Trodde aldrig jag skulle få ordning på rummet igen - men nu börjar det ta form. Kommer att bli jättebra när det är klart - det är några stenar från axlarna som faller bort när man äntligen får rensat. Sara har full koll på hur hon ska ha det så hon är med och styr och väljer. Så nu blir det målning och lite nyinköp så kommer det bli kanon. Undra bara hur allt jag burit upp på vinden sedan ska hamna på tippen - ha ha... Det blir projekt nr femtioelva :).

Ska ta tag i min dator denna vecka oxå så vi kan skypa snart. Beställde ju en ny - men när jag fick syn på den i fredags så slog jag bakut. Det var det fulaste i datorväg jag någonsin beskådat. Den VILL jag absolut inte ha. Så nu ska jag höra om det går att returnera och beställa en annan. Jobbigt.....

Ha det gott!

KRAM

2009-10-12 @ 10:47:53
Postat av: Martina

GRATTIS Filip! vad kul o jag håller med Malin du är såååå snygg.

Ja snart är det lucia o när jag pratade med kära Siv idag berättade hon att IKEA i Linköping redan har börjat med julpynt. HALLÅ det är ju bara oktober.

Jag känner mig fortfarande krasslig så jag o William tar det lugnt. Nu leker han med sina djur o jag har börjat lägga fram lite/mycket kläder ( fattar inte att det ska vara så svårt att packa o att man alltid vill ha med sig ALLT ) Men denna gången ska jag överträffa mig själv o inte packa så mycket. Får se hur det går?? ha ha ha ha

Nu ska jag göra lite lunch o sedan vila i soffan tills vi hämtar Lukas kl 14.00.

Vi ses på skype senare!

Kram kram



2009-10-12 @ 11:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0