Fredag den trettonde

Idag åkte Tobbe och Åsa hem till Spanien, och jag fick inte så mycket gjort innan barnen kom hem från skolan.
När Freddan kom hem från jobbet så skjutsade jag honom till en bar där han mötte upp Olof, Stefan och Tommy. Jag, Mia och Patricia och alla barnen (förutom Filip) träffades på Wasabi. Herregud vad jag är mätt! Men det är ju så gott.....
Nu sitter Olle, Ida, Freddan och jag och kollar på Twilight. Vi har köpt biljetter till New Moon, den andra Twilight filmen, som har biopremiär nästa fredag. Så till dess måste vi ju ha sett den första. Ida har sett Twilight filmen så många gånger att hon kan alla repliker utantill, nästan allafall.
Julian ska sova över här, och imorgon åker Freddan med Filip och honom till Orlando där de har 2 matcher. Sen får killarna skynda sig hem för att svida om till balen som är imorgonkväll.

Kommentarer
Postat av: Toja

Heeeeeej!

Nu är Mange o jag tillbaka här i kalla Sverige. Vi har haft en fantastiskt härlig vecka i Egypten, Hurghada där temperaturen stabilt har legat på 30-32 grader och havstemperaturen låg på runt 25 grader. Det blev verkligen en vecka i solens och badens tecken precis som vi planerat. Medan övriga turister for till Luxor o Kairo o allt vad det var ägnade vi dagarna åt slappa dagar vid stranden o poolen o vi hann med tre massageomgångar var och så blev det en badbåt med snorkling en dag. Det var helt underbart o jättekul att få se lite av röda havet - världens varmaste hav.

Hotellet vi bodde på var jättefint men dock var ca 90% av gästerna från ryssland. Ett folk som gärna tar för sig :). Men det tog ett par dagar sedsn märkte vi att de två restaurangerna var uppdelade så att skandinavierna höll till i den ena o ryssarna i den andra. Då blev det även lite bättre nivå på maten o om inte annat lite bättre vett o etikett :). Men det är väl inte maten som vi tar med oss som vårt bästa minne utan det blir helt klart klimatet. Igår låg vi på förmiddagen vid poolen i 30 grader o sedan efter fem timmars flyg landade vi i ett sverige som bjöd på nollan o under vägen hem blev det både snö o regn.

Nu väntar jag på att barnen ska ringa o säga att de är vakna så jag kan hämta hem dem. Läääääängtar!

Kram kram

2009-11-14 @ 10:20:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0