Bio och hockey

Igårkväll (fredag) så såg vi New Moon och den var faktiskt bra. Bättre än första tycker jag nog. Freddan landade 21,00 och kl 22,15 när filmen började satt han redo med popcorn och dricka i knät. Inte dåligt! Olle stannade hemma hos Filip och Sean efter en hel del övertalning från min sida. Filmen slutade så sent som 00,30 och eftersom vi skulle upp tidigt imorse så tyckte jag att han behövde sin sömn.
Två hockeymatcher har Olle spelat idag lördag. Den första slutade med förlust 2-3 och det var jämnt och spännande, så det var kul. Det som inte var så kul, var att se hur vuxna människor kan bete sig. Det blev kaos på läktaren mellan "oss och dom" och polis tillkallades! Helt otroligt, jag blev faktiskt rädd ett tag. Fredrik och jag stod längst upp och höll oss utanför. Det började med att en spelare i vårt lag blev tacklad, blev asförbannad och började slåss! Sånt kan ju hända i stridens hetta. (De får varken tacklas eller slåss) MEN då börjar "dom" på läktaren (som varit väldigt högljudda hela matchen) att MANA på sina spelar att slåss! Folk skriker, på barnen, på domarna och på varandra, helt sjukt. Två av våra tre coacher blir utvisade, och då ställer sig en FARFAR från OSS,  sig upp och skriker FUCK U REF! Varpå "dom", speciellt en mamma som var hemsk, flyger på honom som knuffar iväg henne. Småsyskon grät och själva stod vi helt chockade och undrade vad i helvete som hände!? Vad är det med folk egentligen?
Nästa match blev betydligt lugnare och dessutom fick de äntligen vinna med hela 8-1!
Nu är vi äntligen hemma och mjukisbyxorna är på. Det blir en lugn o skön kväll, nu ska vi fixa middag och sen blir det Lightning på tv. Ida ska sova över hos Alicia och Filip är på bio med Sean och ser 2012.

Kommentarer
Postat av: Martina

Hello!

I början av din text så skrattade jag! kunde se framför mig hur Freddan ena stunden sitter i ett flygplan och i nästa stund sittandes i

biosalongen. Härligt jobbat!!

Men när jag fortsätter att läsa så tror jag inte att det är sant/möjligt,

helt otroligt hur vuxna människor beter sig och jag förstår att ni blev rädda och chockade. Och stackars barn som fick se o uppleva detta.

Skönt att de blev lugnare på nästa match o kul att de vann.

Härligt med mjukisbyxor på. Idag kommer jag nog inte ur mina!

tänker bara vara inne o fixa o dona o mysa. Ute är det grått, regnigt, blåsigt o dimmigt. Igår var det sol o jättefint väder så då kom jag mig ut på en prommenad tillsammans med Jenny. Det var härligt! man får ta vara på de få soliga dagarna som kommer denna årstiden i Sverige.

Så njut av SOLEN som vi saknar, men det finns några vi saknar med och det är er. Kram kram



2009-11-22 @ 10:41:00
Postat av: Tommy

Vilka idioter det finns!!!! Hoppas bara inte att Fredrik tar med sig aggresionen över till dom svenska fjällkedjorna, jag vet ju hur förbann... han blev när en femårig liten flicka försökte tränga sig i liftkön i Björnrike för några år sedan.

Vi hörs (kanske på skypen i kväll)

2009-11-22 @ 11:45:29
Postat av: Toja

Ja - dessa dåliga vuxna förebilder inom idrotten, man slutas aldrig att förvånas. Låter ju helt otroligt det som hände, men tyvärr har man ju upplevt liknande här hemma även om inte så handgripligt. Tur att det kom en bra match efter för killarna.

Vi hade familjen Aspemar här igårkväll där temat gick i kräftornas tecken. Det blev kräftsoppa till förrrätt o sedan högg vi in på svartåkräftor med paj till. Mycket trevligt hade vi o det blev ganska skapligt i säng ändå. Så döm om min förvåning när jag vaknar till o tittar på klockan - halv ett. Tänker att min klocka måste ha stannat igårkväll o då vaknar Mange till o kollar på sin klocka - vi bara tittar på varandra o tänker att detta kan ju inte vara sant. Då hör jag att Simme är uppe - o då vet man att klockan är mycket ha ha. Frågar Sara om hon har varit vaken länge - ja, jag har hunnit o se två filmer säger hon, ha ha ha. Skönt med sovmorgon kan man tycka, men jag blev superstressad över att en halv dag bara var borta. Ok, att man tar det lugnt o ligger kvar o segar men att klockan är halv ett första gången jag tittar på klockan vet i sjutton om det har hänt någon gång förut.

Så det blev till att hoppa frukosten o gå direkt på lunchen o nu sitter jag här o dricker em.kaffe fast det känns mer som frukostkaffet. Om man ändå kände sig utvilad efter detta - men icke, hi hi.

Hade tankar att åka till Linköping idag o uträtta ärenden - men det får bli någon annan gång :).

Kram på er alla!

2009-11-22 @ 14:48:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0