Tisdag

I morse hittade man en 4-månaders baby död vid vägkanten här i Tampa. En 21-årig kille hade brutit sig in i sin ex-flickväns lägenhet (hon 17 år, han är inte pappan) och efter bråk hade han tagit babyn och stuckit. Innan han hoppar in i bilen så slänger han barnet i asfalten. Han kastar sedan ut barnet genom rutan på motorvägen. När nyheterna visades i morse så var gärningsmannen inte gripen, men nu är han det. Jag såg att Aftonbladet skrivit om detta idag. Så jävla hemskt. Man undrar HUR en människa kan göra nåt så fruktansvärt vidrigt.

Här är det varmt och torrt. Det har inte regnat sedan veckor tillbaka, och dagarna är sig lika med över 30 grader och stekande sol. Det är vattningsrestriktioner och man får endast vattna en bestämd dag/vecka. I eftermiddags så trodde/hoppades jag på regn, men icke.....ett par ynka droppar var det enda som kom.
Skolorna som stängdes (pga svininfluensan som ingen hade) kommer att öppna igen på torsdag.
Imorgon ska jag till Olle o Idas skola, dags för Pride Awards igen! Olles klass imorgon och Idas på torsdag. Efter prisutdelningen så åker Christina och jag till IKEA, imorgon är det "Grand Opening"! I måndags började folk att köa utanför!!! De har alltså köat där i 2 dygn, i denna hetta, för att komma först in. De 100 första besökarna får en "Poäng" fåtölj, och de 2500 första besökarna får presentkort i olika valörer. Ska bli spännande att se om det är kaos eller inte.....

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, så jävla vidrigt!! Kan inte fatta hur en människa kan göra något så fruktansvärt!!!!!

Här ska det komma regn idag...TJOHO! För utan regn, ingen skörd - inget foder - ingen mjölk - inga pengar - inget Tampa!!! Hahaha...

Krama alla och ha en skön dag på IKEA.

Kram, Nina

2009-05-06 @ 08:17:38
Postat av: Martina

Ja så fruktansvärt hemskt man kan verkligen inte fatta att en männiksa kan göra något sådant.

Det regnar även hos oss idag o för fam. Andersson i Boxholm är jag ju glad över regnet. Men kan det inte regna på natten o va soligt o fint på dagen??

Hur svårt kan det vara?? Jag menar det finns ju fjärrkontroller o datorer o det är ju 2009, Hallå!!

Hoppas att ni får en bra dag på skolan o ha det så trevligt på eran IKEA tripp. Kram Kram

2009-05-06 @ 09:30:24
Postat av: Toja

Håller med dig Martina - och dig Nina. Att jobba inom golfen är ju likt att vara bonde. Nu är det för torrt, nu har det regnat för mycket..... hi hi. Så även vi är glada för regnet - även om jag oxå tycker att det kan regna på nätterna och vara fint på dagarna. Men efter regn kommer solsken....

Men vad lite vatten det var kvar i sjön - det är ju inte alls sig likt. Stackars alligatorer........

Och Carina - jag tror att du kan räkna med KAOS med stora bokstäver idag på IKEA. Men det kan ju vara lite härligt om man inte själv räknar med att handla så mycket.

Ha en underbar dag alla!

KRAM

2009-05-06 @ 11:18:31
Postat av: aryet duzgun

Hej Carina,



Usch va hemskt! läste om det i aftonbladet,ibland undrar man hur folk kan vara sååå grymma!

Hoppas allt e bra med dig,fick precis höra att du ska vara tjänstledig i 1 år till,kul för er men vi saknar dig jätte mkt o hade hoppats på att du skulle komma tillbaka i januari :=)

Sköt om er!



Kram Aryet

2009-05-06 @ 15:54:53
Postat av: Cilla

Ja, fy så hemskt! Hur kan man göra något sånt? Det är ju något fel i huvudet på folk!

Så du är tjänstledig 1 år till... Då hinner jag kanske och komma och hälsa på dig nästa år ;-)

Ni ser ut att ha det bra! Olle är så stor och duktig nu. Minns så väl när du kom till jobbet och visade upp honom. Jag var ju den enda på jobbet som sa det skulle bli en kille, minns du?

Kram Cilla

2009-05-06 @ 22:32:31
Postat av: Carina

Cilla, du hinner säkert komma:) Mitt minne är så dåligt, men det stämmer säkert ! Ja, barnen är otroligt duktiga.....

2009-05-07 @ 03:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0