Tisdag

Ännu en varm och solig dag! Över 30 grader har det varit.......Christina kom förbi med Harry (hunden) på förmiddagen, Harry var helt slut stackarn, efter nästan ett helt varv runt sjön. Han fick ligga o vila sig i skuggan och dricka vatten innan de gick vidare hemåt. Jag följde med en bit, kändes skönt att gå en liten sväng. Gick dock ett helt varv senare på em med Freddan. Måste verkligen ta tag i kilona som sakta men säkert smugit sig på!!! Det är bara så himla tråkigt och jag har ingen motivation. (Förutom när jag kränger på mig jeansen som blivit jävligt tajta på sistone= panik!) 
En sak som är lite annorlunda här mot hemma är att vi oftare går ut o äter på restaurang. Oftast för att vi har semestrande gäster här, men lika ofta för att det är så härligt att man kan göra det mer här än hemma. Här finns så otroligt stort utbud av enklare restauranger, som inte kostar mer än vad Mc Donalds kostar hemma, men som ändå har bra menyer och mat. Kul (och bekvämt) tycker jag o Freddan, men barnen har total lessnat!!!! "NEEEEJ, MÅSTE vi gå ut o äta!!" Ehhhh, vaaaa, jaaa??Kanske man inte tror, men så kan det bli.........
Ikväll blev det allafall Bonefish Grill och vi tackar fam Andersson för maten, TACK TACK! Hade varit mycket roligare om ni varit med oss!
Imorgon flyger Freddan till Los Angeles och Palm Springs, kommer hem på fredag natt igen.

Kommentarer
Postat av: syster malin

Åh, jag skulle gärna vilja ha sol o värme..!! Igår snöade igen, inte så mycket men ändå...o nu är det -4.5, suck!!

Om man ändå kunde gå ut o äta lite oftare..den satans maten hänger över en hela tiden. Men du som är hemmafru har ju hela dan på dig att fixa till middagen till familjen kommer hem, varför inte sylta o safta lite oxå..hihi..

Igår hade jag min första träning o det gick faktiskt bra, piskan gav mig respekt..

Ska bli spännande o se vad det blir för middag hos er idag;)

Kraam!

2009-03-11 @ 05:51:30
Postat av: Martina

Ja ja med Sol o värme saknar man otroligt mycket. Idag regnar det här o är grått o trist. Sitter här o dricker kaffe o kollar på tv. Funderar över vad vi ska ha till middag, håller med det är ju underbart att äta ute o tänk ni kan ju sitta ute o äta, det längtar man ju också till o grill. När jag hämtar barnen idag ska vi åka till Väla C o köpa ny skor till dom o då passar vi på att ta en fika där. Alltid något. Jag har förberett Anders på att vi ska åka till IKEA imorgon (får se hur det blir med det?) o då kan man ju ta en middag inne på Väla som har massor av olika maträtter att välja på. Du vet som de har i Kista Galleria, allt på samma ställe. Vi får se om det går bättre med skype idag. Jag blir tokig på att det inte funkar.

Ha en härlig dag o njut av solen o värmen. Kram kram

2009-03-11 @ 09:39:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0