Torsdag den elfte juni

Idag har vi varit hemma hela dagen. Tvätt och strykning har stått på schemat. Måste röja upp nu tills på lördag då vi får besök igen! Då kommer fam Engarås , fast  tyvärr inte pappa Mats-Olof, han måste stanna hemma och jobba. Och så kommer även fam Anderberg! Två familjer från Skarpäng flyger till Tampa, samma dag, fast med olika flyg tror jag. Anderbergs ska inte bo hos oss, de har hyrt ett hus, men vi hoppas få träffa dom en hel del ändå. Ska verkligen bli superkul! När de åker hem efter ca 2 veckor så kommer fam Olson, och efter dom så kommer fam Johnson. Så vi har mycket kul att se framemot, och alla längtar!

Kommentarer
Postat av: syster malin

Åh va roligt!:) Idag om jag hinner ska jag nog in på IKEA o handla på mig lite ljus! Det är så mysigt o krypa upp i soffan med massa tända ljus, det passar ju så bra nu på hösten...nä just det, det är ju sommar nu..skiter i ljusen då....

2009-06-12 @ 06:10:51
Postat av: Toja

Åh vad härligt att vakna till sorlet av regn som faller. Igen. Och idag när det ändå passar så bra med lite regn. NOT! Kan i alla fall konstatera att vi hade tur som hade skolavslutning igår - för då var det faktiskt uppehåll HELA dagen! Idag ska vi upp till Kungshöga och ta emot Mathilda när hon tar studenten. Och då föll det mig att det i år är exakt 20 år sedan vi tog studenten. 20 år!!!! Känns inte alls länge sedan - eller vad säger ni Carina, Fredrik, Anders....???? Men efter att ha sett studenterna "fira" i vekorna två nu känns det som om vi var väldigt städade och ordningssamma studenter - eller är det bara jag som har förträngt ha ha. Och balen - den som vi hade DAGEN efter studenten. Så dumt när man tänker efter. Det var många mörka solglasögon den dagen :)))). Men det känns som den ljusnande tiden ändå var vår för trots de "omogna eleverna som mer passade in på en tvåårig linje som handel och kontor än treårig ekonomisk" enligt vissa lärare, så har vi ju klarat oss riktigt bra, hi hi. Och vänskap för livet fann vi oxå - nog så viktigt.

Så Martina - är du med mig nu när jag klämmer i med "Sjung om studentens lyckliga dar - låtom oss fröjdas i ungdomens dagar, än klappar hjärtat med friska tag och den ljusnande framtid är vår.....

(och grattis Alexandra på din studentdag)

Nostalgikramar på er alla!

2009-06-12 @ 08:30:38
Postat av: Martina

Jag har nu letat upp min student mössa o sjunger för full hals Toja.

Sjunger även Ååååå jag måste ha retat gudarna måste gjort nå´t fel för enda sen den dag du for så har jag bara regn hos mig.lalalala

Carina idag har jag inte legat på latsidan ( som jag har gjort hela veckan).Utan jag har röjt, lämnat Lukas på skolan i ös regn o full STORM o undrade i mitt stilla sinne varför jag tog mig en dusch. Helt i onödan!! När vi kom hem rensade jag jordgubbar o så kom Erik o hans mamma Anna som stannade o tog en fm fika med oss. Hon var jätte trevlig. Nu ska jag göra köttbullar med makaroner till killarna o sen hämta Lukas. Malin tänd ett ljus å låt det brinna låt

aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu men det blir ljusare igen

lalalalalala.

Carina jag önskade att vi vore med på eran kommer till er lista.

Åååååå vad kul för er o för dom att komma till erat underbara hem o få vara med er.

Puss o Kram

OCH DET ÄR FREDAG TJOHO















2009-06-12 @ 12:28:41
Postat av: Sophai

Toja, går du på något eller? Ge mig i så fall.

Carina, du kanske får mer besök v31 eller något sådant om ni har tid vill säga?

2009-06-12 @ 17:57:54
Postat av: Toja

Sophia - det är bara det sanna glädjeruset jag går på kära väninna :). Men det var svårt idag när man stod i regn och rusk att hålla ruset uppe må jag säga. Tyckte nog mer synd om studenterna än vad de gjorde själva - för de gick inte bara på glädjerus utan hade nog även fyllt på med andra rusdrycker... Men lite nostalgirus blev det där på Kungshögaplanen - minns det som igår.........

Ska du ut och resa Sophia?????

2009-06-12 @ 19:18:39
Postat av: Carina

Sophia! Vad??? Kommer du?? :)

2009-06-12 @ 20:18:29
URL: http://carinaakermark.blogg.se/
Postat av: Sophia

Thörnskan säger att vi ska åka till Florida någon gång i slutet av juli och att vi måste vara hemma någon dag före 5 augusti (passar ju mig bra för då är ju marken :-)). Man måste göra som Thörnskan säger!!! :-), :-), :-)!!!! Ska bara ta Johan en runda till först, hihi.

2009-06-13 @ 08:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0