Skolavslutning!

I morse var det lätt som en plätt att få upp barnen. Det brukar förvisso inte vara några problem annars heller, men lite piggare var de allt:) Man minns ju själv hur man kände sig på självaste skolavslutningsdagen! Här var det skoluniformen som gällde även idag , så inga nya kläder hade vi inhandlat. Barnen åkte iväg med skolbussen som vanligt på morgonen. Jag åkte till skolan vid 10,30 för att titta på "5th grade clap out". Hade ingen aning om vad det innebar, men vilken tur att jag åkte. Femmorna slutar ju på skolan nu och börjar i nya till hösten, så de firades som våra studenter. De blev utropade klassvis och sen gick de som i en parad utanför skolan, och familj och vänner stod o tjoade vid sidan. Många hade pyntat sina bilar med allt möjligt, ballonger och uppblåsbara leksaker,  de visste hur det gick till:) Jag hade  köpt med mig varsin ros som de fick hänga runt halsen.
När vi kom hem så packade vi badväskan och åkte till grannområdet, där det var poolparty vid det poolområdet som finns där. Många har som tradition att ses där efter skolavslutningen, barnen badar och leker och föräldrarna umgås, mycket trevlig. Önskar att vi oxå hade ett gemensamt poolområde, där man kunde "hänga" och träffa folk. Det sägs att det är planerat för, men jag vet inte.
För att riktigt fira in sommarlovet så åkte vi till Ikea och åt middag! Köttbullar och lingonsylt, mums! Passade även på att handla godis och kakor till Olles kalas som han ska ha på lördag.
Nu ska jag sova, men jag tänker inte ställa klockan på 06,30............ inte på väldigt länge....................

Kommentarer
Postat av: Toja

Det låter som ett ordentligt firande a la superamerikanskt :).

Här får man vara jätteglad att det varken är skolavslutning eller studentdax idag för det regnar och är jättekallt. Så nu hoppas vi att nästa vecka blir bättre. Ser fram emot vår skolavslutning i det "lilla" med ungdomsmusikårn som marcherar framför klasserna ner till kyrkan. Alltid en liten tår i ögonvrån som smyger sig fram när man ser alla glada och förväntningsfulla barn finklädda dagen till ära. Och när det sedan är dags för Den blomstertid nu kommer i kyrkan så gör sig tåren sig påmind igen. Det är något särskilt med skolavslutning. Avslutas sedan med fika i hembygdsgården. Härligt med traditioner!

Kram på er och ha en härlig första sommarlovsdag!

2009-06-05 @ 09:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0