Körkort och åskoväder

Idag kom jag äntligen i väg för att fixa mitt körkort! Läste på nätet att man ska ordna det inom 30 dagar från det att man kommit till Florida.....hoppsan sa, det var ju ett tag sen. Som tur är så har jag inte stött på farbror polisen. Var orolig att de skulle kräva ett social security nr, som jag ju inte har, för det stod det oxå på hemsidan att man skulle ha med sig. Men det gick bra utan, tack o lov. Gjorde syntest och teori prov. Om det var något jag var orolig för att inte klara, så var det just frågorna. Men det gick galant! Skulle man däremot misslyckas, så kunde man bara börja om från början igen, tills man klarat testet och fått godkänt......hm skumt va? Sen var det bara själva uppkörningen. Helt sjukt egentligen. Jag körde runt lite på en parkeringsplats, parkerade, backade, superlätta saker. Hur otroligt det än låter så missar jag en stopp skylt, som var precis innan en annan stoppskylt, som jag inte missade,  och så blev jag underkänd. Så himla snöpligt, och larvigt, tyckte jag såklart:). Jag trodde han skojade med mig först. Men men, det är bara att göra ett nytt försök och det ska jag göra imorgon.
Just nu så är det ett himla oväder här! Åskknallar som låter värre än pistolskott, och skyfall!  Ida, Olle och jag satt ute i godan ro, och helt plötsligt så drog det igång. Var hur härligt o fint som helst till en början, men det är snabba vändningar här.
Freddan o Fille är på hockeyträning i Brandon, hoppas de slipper köra hem i värsta ovädret.......

Kommentarer
Postat av: syster malin

Bättre lycka med körkortet idag;) Kommer oxå ihåg att jag fick skriva testet tills jag klarade det, väldigt konstigt som sagt:) Nu ska jag dra till tåget...kram! Grattis Ida på födelseda´n!!!

2009-06-03 @ 05:45:37
Postat av: Toja

Bra jobbat Carina. Och vad är väl en stop-skylt, det måste man ju kunna få missa :).



Stort grattis oxå till Ida på din födelsedag. Hoppas du får en underbar sådan.



Kramar från oss alla!

2009-06-03 @ 07:32:19
Postat av: Sophia

Hihi, så typiskt! Och så kinkigt av de dära amerikanarna, en stoppskylt hit och dit. Lycka till idag istället!

2009-06-03 @ 07:48:02
Postat av: Martina

Det är ingen vanlig dag för det är faktiskt Idas födelsedag Hurra Hurra Hurra o ha det underbart på din dag Kramar Lukas, William, Martina o Anders.

Carina lycka till idag o stoppa nu vid skylten, Hahaha

Nu ska jag åka till Ramlösa o fixa naglarna.

Puss o kram

2009-06-03 @ 09:14:19
Postat av: Charina o Kjell Åkermark

Grattis Ida och en stor kram på din födelsedag

Önskar Farfar o Farmor

2009-06-03 @ 10:17:06
Postat av: Marie

Grattis Ida!!! Kramar från Jonas, Marie, Alex, Rebecca, Hugo och Sigge!

2009-06-03 @ 11:07:38
Postat av: Nina

GrattisGrattisGrattisGrattis

Massor med kramar till dig Ida på din födelsedag!!

Hoppas du får allt du önskat dig!

Kramar från Elin, Ralle, Nina & Tommy

2009-06-03 @ 16:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0