Det blev en dag vid poolen

Ida, Olle och Hanna ville stanna hemma idag, så då fick det bli så. Filip, Viktor och Mikey var faktiskt vid stranden hela dan! Vi har legat och solat och läst bok och haft det helt underbart. Men det är fruktansvärt varmt. Som tur är så finns en dusch vid poolen, där vattnet är ganska kallt, för poolen är supervarm. Men man ska inte klaga... Ikväll var vi på en italiensk restaurang där vi även var förra året. Även ikväll blev det kortspel, och det blev Nicke som snuvade mig på vinsten, jag som ledde inför sista omgången....

Kommentarer
Postat av: Radarparet Ninis o Martinis

Hello!

Nu sitter vi här i soffan o vågar knappast röra oss..... Hi hi

Idag har vi löst ut bilen betalade först 1600:- för bogseringen ( Fast vi inte hade bett om det) Ha ha, SURT. Sedan när vi åkte buss för att hämta bilen var det en p-bot på 700:- SURT. Nu ska vi bara mysa o slappa o äta godis. Imorgon kommer Tommy o Rasmus tillbax till oss, det blir mysigt. Och ni verkar ha det super mysigt också, härligt härligt.

Pussar o Kramar



2009-07-24 @ 18:50:48
Postat av: Marie

Hej!!

Har precis avnjutit en god middag på altanen. Grillat med pommes, sallad o ett gott vin. Idag har Hugo o jag varit hos Frida o Thure, där också Petra o Selma var. Vi har fikat, kört 4-hjuling, lekt med alla trakitorer o haft det gött! På fm var Macke här, ska få en offert av honom ang ev poolbygge! Nu har vi ju kommit ett steg längre i den frågan, har ju pratat om det sen vi flyttade hit!Får se hur det blir.. Spännande! Annars passar vi på med lite olika projekt nu under semestern. Har fixat med ett nytt golv till altanen, som vi ska lägga ovanpå det vi har, så det blir lite skönare att gå på. Ikväll ska vi olja trallen (kul jobb, eller hur Fredrik? Kommer ihåg hur du slet i Täby innan ni sålde!)Våran är ju dock inte så stor. Har också kollat på lite frostsäkert klinker som vi ska lägga på trappen på framsidan. Sen blir det också till att bättra på målningen på huset, så sån färg ska vi försöka få tag på imorgon, säljs inte häromkring är det värsta! Ja, lite händer det allt i lilla Skänninge med.... På tisdag ska vi till Astrid Lindgrens Värld, det ska bli kul!Och snart är det "marken" o det kan vi ju inte missa!!!

Ha det så himla gött, så hörs vi på skypen snart!

Kramar

2009-07-24 @ 19:33:31
Postat av: Marie

Hej!

Sigge kom nyss in.... med en död fågel i munnen!!!! Som jag skrek o hoppade upp så högt jag kunde i soffan!! Usch om han ska börja med sådana dumheter, då är det bäst ni skyndar er hem!!! Aaaaaaa vad otäckt!!!!!! Vi (Jonas) fick stänga in Sigge på toaletten o sen ta ut fågelkräket, allt medans jag satt uppflugen så högt upp i soffan som jag kunde komma, helt paralyserad, och Sigge jamandes o krafsandes inne på toa. Han ville ju förstås ut o visa upp sitt byte, stolt som han var!!Lite snopen när han väl kom ut o fågeln var väck!! Hu hu hu, nu måste jag gå o lägga mig!

God natt!

Ps Sigge hälsar

2009-07-24 @ 23:21:55
Postat av: Carina

Ååå, fy hundan......undra vad nästa byte blir.....en levande mus kanske.....? Vart tar du vägen då Marie? hihi....

Måste skypa snart så vi får se Sigge!

2009-07-25 @ 07:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0