Onsdag 28:e januari

Här händer inte så mycket nuförtiden. Det är läxläsning, matlagning och skjuts till träningar som gäller i stort sett. Ikväll har Ida tränat fotboll och Filip tränat hockey. Olle har hunnit leka med Nicholas o Adrian, och Christina var snäll nog att ta med sig en kaka som hon bakat. Jag kom sent omsider iväg på en promenad idag! Värmen är tillbaka nu, och när jag gick så var det 29 grader! Som tur var så "fläktade" det lite. Idag skulle Christinas föräldrar åka hem till Canada, men flyget var inställt pga snöoväder, så de får åka hem imorgon istället. Så kan det gå, men de var nog inte särskilt ledsna för det. Tänkte bara passa på att berömma barnen lite. De kämpar på i skolan, och det går jättebra för alla tre. De har fått betyg hem 2 gånger nu, och det är mestadels A! Filip kom hem igår och berättade att han var den enda i klassen som fått 100% på senaste Science provet, inte illa! Och Science är det ämnet som Fille har haft svårast för.......Inte bara det att de får bra betyg, utan allt det andra som hör till deras vardag nu. Ny skola, nya kompisar i skolan, nya kompisar i fotboll- och hockeylagen, nytt språk osv osv. De fixar allt så himla bra, jag tycker de är fantastiska!

Kommentarer
Postat av: syster malin

Jag håller verkligen med! Det är helt otroligt hur bra dom har anpassat sig o kämpat för att komma in i livet over there!

2009-01-29 @ 05:36:52
Postat av: Sophia

Kan det vara så att dessa fantastiska barn faktiskt brås på sina rätt så fantastiska föräldrar?

2009-01-29 @ 10:12:10
Postat av: Martina

BRAAAA att du kom dig ut på en promenad i värmen. Mysigt o få en hem bakad kaka till fikat. Själv fryser man så man skakar när man går ut o när man fikar så tinas köpta bullar upp. Försöker kolla hur långt det är till Båstad härifrån, såg en annons i tidningen Boarp outlet å bara dit SKA jag. hahaha. De har nu lagerrensning 70% på bla. Lexington. TJOHO. Men nu ska jag dricka upp mitt kaffe o sedan ta tag i garaget o hitta till återvinning cenralen. Kram kram

2009-01-29 @ 10:21:48
Postat av: Toja

Åhhhh vad härligt det lät med 29 grader! Här är det typ noll grader, grådassigt och inget kul alls. Om det åtminstone var vitt och snö när det är vinter. Men nu går vi snart in i februari - det kan bara bli ljusare....

Ni lever snart upp till den där fantastiska amerikanska familjeidyllen där allt bara är lycka, kärlek och framgång - precis som i filmens värld som man sitter och snyftar till framför TV:n och på bio och försöker intala sig att så där är det inte i den verkliga världen, ha ha. Bra jobbat!

Kram på er alla!

2009-01-29 @ 11:44:13
Postat av: Lasse

Ni är så duktiga!! Filio, jag ser att du varit o shoppat igen... snygg!! Frågan är om Sophia hade 100% i science ngn gång?

2009-01-29 @ 13:25:09
Postat av: Fredrik

Filips foraldrar har aldrig haft 100% pa ett science prov. Pappan i familjen hade daremot 60-70% franvaro av dessa lektioner. Inget att vara stolt over men ingen annan i klassen hade sa hog % franvaro. Man maste vara bast pa nagonting.

2009-01-29 @ 14:50:25
Postat av: Sophia

Hade jag ens science Lars? Och Fredrik, hade jag varit kvar i klassen hade du inte ens varit bäst på frånvaron ...! Jag minns två som brukade hänga på Café Ritz när våra kamrater lekte skolleken, hihi.

2009-01-29 @ 20:22:35
Postat av: Fredrik

Sophia - det minns jag. Tank pa att mina barn laser inlaggen ibland. Jag forsoker fa barnen att tro att jag var duktig o skotsam.

2009-01-30 @ 14:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0