IKEA

På fredag har vi bjudit hem 3 familjer på middag. Det är Jal med familj (han med båten och Jasmyns pappa), fam Drmac (Nicholas o Adrian) och fam Shaw (Emma med hästen). Det blir första bjudningen sen vi kom hit, så det är på tiden:) Allafall, inte nog med att man måste bestämma VAD man ska bjuda på och handla det, så kommer jag på allt annat jag vill få ordning på.......Så därför blev det en sväng till IKEA idag. Kom iväg vid 9-tiden och var hemma igen prick 14,30 när barnen ska komma hem. Ida hade nyckel med sig ifall att. Hade tänkt att köpa LACK hylla i ek för att sätta ovanför vår säng, men fanns det då? Nej, rosa, vita, röda, gröna, svarta och björk o säkert flera färger, men nej inte ek, det har utgått...? Är inte det märkligt? Sen skulle jag även köpa vita tavel lister att sätta upp i köket, men de var förstås slut. Nåja, hittade allafall lampor som jag behövde och lite till förstås. Så imorgon ska jag ut o jaga tavel lister. Hann faktiskt gå igenom ett antal affärer redan ikväll då Ida tränade fotboll, men hittade inget som jag ville ha, jakten fortsätter.......

Kommentarer
Postat av: syster malin

Va synd att det inte fanns det du behövde, är det inte alltid så? Jag behöver oxå åka till IKEA. Hoppas du är hemma sen så vi kan skypa, kram.

2009-01-22 @ 05:32:41
Postat av: Jenny J

Nu måste du bjuda på "svenskt smorgasbord" det förväntar de sig säkert :) ser fram emot att få höra menyn. Just nu spanar jag på två herrar som ska koppla in fjärrvärmen till poolen, i snön... men så härligt det blir i vår!! Kram

2009-01-22 @ 08:07:35
Postat av: Sophia

Jag är också jättenyfiken på vad ni ska bjuda på

2009-01-22 @ 08:29:35
Postat av: Toja

Vad trevligt med lite grannar på party. Och ibland är det ju som sagt en anledning till att ta ett ryck där hemma :).

Kram

2009-01-22 @ 09:02:27
Postat av: Carina

Nåt smörgåsbord blir det inte kan jag säga! Jag är inte lika flitig som dig i köket Jenny. Nej, snabbt o lätt är min melodi. Antingen fläskfilén i ugnen som inte går att misslyckas med, eller kyckling med mangochutney som Malin Edenkrantz lärde oss en gång i tiden.....Bubbel till fördrink o lite plock och så KANSKE jag bakar nåt till efterrätt.....

2009-01-22 @ 13:39:22
Postat av: Linda

Åkermarks rätten passar i alla lägen!

Syrrans son Viktor skulle bestämma rätt i kväll! Gissa vad?!

Lycka till med middagen! Gu vad kul! Det vet vi att det blir!

Kramar i massor

2009-01-23 @ 21:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0