Härliga helg

Då var det äntligen(?) dags att ta tredje o sista sprutan. Vi kom iväg strax före 8, och hade det inte varit för köer och trafikljus så hade vi varit där på en kvart. Väl där så fick vi sitta o vänta i över 1 timma......inte så överraskande. Twinrix heter vaccinet hemma och det är en kombination av Hepatit A och B. Jag började och fick min spruta, fick betala 35 dollar. Sen blev det Idas tur, och då ligger 3! sprutor uppradade. Men vänta nu, säger jag, de ska bara ha EN spruta...? Nej så här gör vi här.....Jag har med mig deras "Immunization Cards", så vad ska man säga....försöker igen att förklara men då rättar hon mig bara och menar att det jag säger är fel.....Så Filip och Ida fick 3 sprutor var, varav den ena är nåt som heter "meningococcal" ....den fick inte Olle ta, för den tar man from 11 år. Läser i pappren att det är " a serious bacterial illness......Meningitis is an infection of the fluid surrounding the brain and spinal cord"...så det kanske är bra då. Men det jag menar är att, där står man, och blir tillsagd att så här är det, och vad vet jag? Nada, jag är ju ingen sjuksköterska......Kan bara lita på att det blir rätt. Men ONT gjorde det, tyckte barnen, och de var inte alls glada över att det var 3 sprutor..... När jag lämnat alla barnen, så var jag ju tvungen att prata med rekorn på Olle o Idas skola. Hon var upptagen, så jag fick prata med biträdande rektor. Nu visade sig att barnen får vara lediga, men det är inte en godkänd frånvaro. Så jag antar att det kommer att stå på deras betyg att de har 2 icke godkända frånvarodagar. Ok, för mig. Godkänd frånvaro är tex sjukdom får jag veta. Nu sitter vi o kollar på Lightning på tv:n. Ikväll blev det middag på Stonewood Grill. Imorgon ska alla upp tidigt! Freddan flyger till Las Vegas , mässa en hel vecka. Fille ska till Miami på slutspel i hockey, får skjuts av Mikey som tur är. Olle har samling 8,00 inför fotbollsmatch och Ida har samling 8,15. Senare på dagen ska vi hälsa på Amy o Stefan o barnen......

Kommentarer
Postat av: Maria Brandström

Hej Carina! Måste säga att jag är impad av dig som har varit så mycket själv med barnen när Freddan har varit borta. Oscar har precis också åkt till mässan i Las Vegas och det känns rätt tomt måste jag säga. Det är väl bara att vänja sig men ändå. Hoppas att allt är bra med er. Kul att läsa om vad ni har för er även om jag inte känner er så bra. Tycker att barnen verkligen är helt otroligt duktiga som har anpassat sig så bra till situationen. Kram på er alla

2009-01-31 @ 10:12:42
Postat av: Åsa

Hej o hå, jag vill också vara med i Las Vegas-gräsänkornas klubb! Kram på er - ska köra Oscar o 3 kompisar på bio nu.

2009-01-31 @ 13:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0