Melodifestivalen del 4

Idag kan vi tyvärr inte se på Mello. Olle ska på kalas i ishallen i Brandon, där de ska spela Lasergame. Så Petra och jag ska skjutsa honom dit, och sen ta en liten shoppingrunda medans kalaset håller på. Ida och Freddan ska iväg på fotbollsmatch, och Mackan o Tobbe tar nog en golfrunda. Fille har vi inte sett till sen igår. Vädret är lika strålande som igår vilket betyder klarblå himmel och strålande sol och sisådär 27 grader. Jag lyssnade lite snabbt på bidragen, och vad ska man säga........låtarna känns bekanta på nåt vis. Men om man ska välja några så blir det Star Pilots, Agnes och Sarah Dawn Finer. Eller vad tycker ni och framför allt hur gick det? Tell me, please!!!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jaha, då var det dags igen! Och denna gång hade jag inte ett rätt! De jag trodde på, trodde tydligen ingen annan på!

Agnes- nja, ja vet inte. Ganska ok ändå, men men ingen höjdare.. Globen? Nej! Andra chansen ja!



Star Pilots- Ja en låt i mitt tycke. O, ja den är onekligen lik andra låtar. Läser på Aftonbladet att det är Eye of the Tiger och Waiting for a star to fall. Kanske det är därför den fastnar så fort? Den skulle iallafall gått direkt till Globen!



Susanne Alvengren- En fin svensk ballad, men sen när slår det i Eurovision??? Suck



Anna o Maria- En låt som nog växer när man får lyssna in sig, men ikväll nja, vet inte, kanske...



Thorleifs- en svängig och helt ok låt- i dansbandskampen!!!!



Sarah Dawn Finer- Shit vilken röst hon har! En bra låt som skulle gått direkt till Globen ihop med Piloterna!



Next3 - en upprepning av Frida feat. någon! Nej tack!



Maria Ernman- Vilket skämt!! Vem röstar på sånt här??? Jag vill kunna sjunga til låtarna, o jag uppfattade knappt vad människan sjöng! Hon bara gapade, så tillbaka till operan är du snäll!! Globen?? Men snälla nån!!!



Internationella juryns val- Sarah Dawn F! Ett bra val!!



Ja, nu ska det bli spännande att se vem som tar hem hela kalaset! Förhoppningsvis nån som slår i övriga europa!! Spännande!!!



Ha det så gött! Kramar Marie

2009-02-28 @ 21:54:00
Postat av: Sophia

Först vill jag bara säga att alla var jätteduktiga och har mycket talang och vet vad de gör, typ. Tyvärr var jag tvungen att gå in och kolla vilka som ens var med innan jag nu kunde sammanfatta det hela.

1. Anges - skitsnygg i guldlaméklänning man önskar man kunde svänga sig med på Harrys någon lördag, men nej tack!

2. Star pilots - hur töntigt var det? Var de en grupp eller var det Johan Becker med dansare? Och som sagt, har jag inte hört den förr. Mycket besviken på mig själv att jag tyckte den var minst dålig bland det dåliga.

3. Susanne Alfvengren - fin låt men fel sångerska. Dålig.

4. Norge + Sverige - Johan hade (som för en gångs skull var med och tittade) svårt att koncentrera sig för han såg bara brösten på norskan. Och det gjorde jag med!

5. Thorleifs - hihi, det är ju mycket kärlek men f-n det går ju inte. Skitkasst!

6. Sarah - en gång till - mycket bröst, hihi. (Johan valde rätt kväll att titta). Ok låt, ändå inte bra.

7. Några ungdomar från Norrköping - finns inte mycket att säga om. Skitdåligt!

8. Operakvinnan - sjunger säkert fint och allt men det räcker ju inte när man har laddat ett helt år för att se 1 månad av schlager!!

9. Är det slut nu? Jaa, tack gode gud!

God natt från Kristinagatan, Linköping, Östergötland, Sverige.

2009-02-28 @ 21:59:35
Postat av: Marie

I klartext:

Agnes o Malena E till Globen

Piloterna o Sarah D-F till andra chansen



Ps. Ser nu på att jag skrev fel namn förut- Malena heter hon o inget annat, dålig var hon i vilket fall!!!

2009-02-28 @ 22:00:55
Postat av: Fredrik

Allt later likadant. Satans skit program. Tacka vet jag Chicken Fried med Zack Brown Band. Dom hade krossat alla.

2009-03-01 @ 03:56:01
Postat av: Carina

Vänta nu, Malena Ernman?????

2009-03-01 @ 04:11:30
Postat av: Charina o Kjell Åkermark

Heja Malena! Vilken röst!! Kan svänga över alla oktaverna!

2009-03-01 @ 07:29:09
Postat av: Jenny J

Heja Darin !!! Vilken kille!!! Synd att man inte kunde rösta på honom.

2009-03-01 @ 10:14:09
Postat av: Toja

Jag instämmer helt med Marie och även Sophia. En stor besvikelse på gårdagens bidrag - svagaste startfältet bland de fyra. Men piloterna och Sarah var de som var bäst - även om jag hade hoppats mycket mer på Sarah´s låt. Den var inte i närheten av hennes förra superbra ballad.

Jag blev jätteförvånad att Malena gick till duell och trodde att det ar en lätt match för Sarah då men icke- där skrällde det ordentligt. Hon har en fin stämma men jag håller med - man ska kunna sjunga med i en schlager och jag hörde knappt vad hon sjöng på för språk. Och så har jag jättesvårt för alla hennes grimaser.

Håller med Jenny - Darin var bäst ikväll.

Men nästa vecka blir det jättekul att se andra chansen - då blir det ett betydligt bättre startfält och det ska bli kul att se de bidragen igen.

2009-03-01 @ 10:39:36
Postat av: syster Malin

Jaa, jag kan nog oxå bara hålla med, jättedåligt! Jag blev så besviken på Agnes låt, vi som lyssnar så mycket på henne här hemma eftersom det är Hilmas favorit, On and On och Release me går varma här hemma men den här var inte alls lika bra!

Sarah var ju bäst ihop med piloterna!

Susanne o Malena riktigt kasst!!!

Thorleifs o Next 3 nej tack!

Anna o Maria njaa..

Jaa, Darin var riktigt bra!

Men som Fredrik säger: Chicken Fried:)bäst.

O Petra Mede är skitbra!

2009-03-01 @ 11:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0