Torsdag

Olle stannade hemma från skolan idag, då han klagat på halsont ett par dagar, och halsen var röd. Inte en enda gång, peppar peppar, sen vi flyttade hit har vi behövt gå till doktorn. Förutom jag, akut för exakt ett år sen, när jag hade mitt nackonda. Jag har inte heller vetat vart vi ska gå om/när vi blir sjuka. Men idag blev det fixat! Det bästa är att det ligger precis utanför Cory Lake, gångavstånd! Det blev ett halsprov som var negativt, men eftersom han hade en infektion, så fick han en liten kur på 5 dagar.
Ikväll har vi sett "Flickan som lekte med elden", och den var ju jättebra! Vi började med att hämta kinamat, som inte var nåt vidare, tyvärr. Sen drack vi glögg och åt pepparkakor och en saffranskaka som jag bakat idag. Mia hade med sig svenska ostbågar, som hon fått i brevlådan idag, supergott!  (Mindes inte att de var så smala...:)
Imorgon kommer Fredrik hem, han får åka raka vägen till Ikea där det är julfest med Luciafirande!




Kommentarer
Postat av: syster malin

Va duktig du är som bakar;) Jag är sugen på sista filmen nu. Äntligen fredag o Idol final!! Vem vinner?? Kram!

2009-12-11 @ 05:37:23
Postat av: Toja

Hej hej!

Jag har varit på luciafriande nu på morgonen o sett Sara o hennes skolkamrater lussa. Jättefint o jätteduktiga var de.

Igårkväll var vi på Lasse Winnerbäck. Det var jättebra. Jag har aldrig varit o sett honom förut, o kan väl inte alla hans texter som många andra som var där, men vi tyckte ändå att det var jättebra. Märktes att det var speciellt för honom att spela på hemmaplan o han fick väldigt mycket kärlek från publiken. En mycket trevlig kväll!

Helgen som väntar ser än så länge lugn ut. Det ska bli lite inköp av barstolar o lite till väggarna, så jag antar att det blir en sväng till IKEA.

O ikväll laddar vi ju för Idol såklart - jag anser att Erik är den som ska vinna, Calle får bli en god tvåa.

Kram på er alla

2009-12-11 @ 10:09:00
Postat av: Martina

Hello!

Hoppas att Olle mår bättre idag.

Nu har jag o William kommit hem ifrån Luciafirande o fika. William o hans dagis hade kl. 07.30 och det var utomhus. Som tur var så regnade det inte men det var jätte kallt. Sedan gick vi in i kyrkan för att titta på Lukas o hans skola. Alla var så fina o duktiga. Så härligt att se!

Sedan gick vi till Lukas klassrum o fikade.

Nu sitter jag o William o tittar på film o myser i soffan sedan blir det risgrynsgröt med socker o kanel till lunch.

I em ska vi hem till Pernilla o fika det ska bli roligt o mysigt!

Ja o sedan blir det till att titta på Idol. Jag håller med Toja o tycker oxå att Erik ska vinna. Det blir spännande!

Ha det så mysigt på ert Luciatåg i morgon.

Kram till er alla ifrån oss alla o ha en härlig helg!

2009-12-11 @ 10:45:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0