Äntligen jullov!

Idag har det varit ännu en helt underbar dag här! Strålande sol och runt 30 grader......Men nu blir det till att ställa om till vintertid ordentligt vad jag förstår. Kul att det kommit snö!
Idag hade Ida inlämning av sitt projekt "Christmas around the World" som de jobbat med i ESOL klassen. I samband med detta så fick föräldrar komma på ett litet party. (Det var bara jag och en mamma och en lillasyrra som kom) En buffé dukades upp med mat från olika länder, och vi hade ju svenska köttbullar med oss, direkt från Ikea:) En och en fick de börja med att redovisa sina projekt. Efter det var det julklappsutdelning och Ida hade kexchoklad, Ahlgrens bilar och mjölkchoklad i sitt paket som Christian fick. Själv fick hon en plånbok med 5 dollar i, av fröken. Sist men inte minst så åt vi av maten och all dessert som fanns.
Nu väntar vi på att Filip o Fredrik ska komma hem från hockeyn. De spelade oavgjort mot ett "allstar highschool lag", och det var tydligen en bra match.

Ida hade gjort den här skylten som satt i klassrummet


Några av länderna som projekten handlade om; Kina, Puerto Rico, Italien, Frankrike, Sverige, Iran


Har stängt igen väskorna nu. Vägde min väska och vågen stannade på prick 23kg!
Då skulle jag ta ett kort på det, men då visade den istället 22,9 och när jag försökte
ytterligare en gång blev det 23,1:) Ganska bra packat väl!?



Imorgon ringer klockan 4,30. Vi ska flyga via New York och måste tyvärr byta flygplats där.
Det kommer bli en lång dag imorgon. Landar i Stockholm 7,40 på torsdag morgon, spännande!

Kommentarer
Postat av: syster malin

Trevlig resa, ska bli kul o se er igen!! Kraam!

2009-12-16 @ 05:38:24
Postat av: Jonas

Välkomna hem till kyla, snö & is!!!

2009-12-16 @ 08:08:35
Postat av: Nina

Äntligen!!! Tjoho..... / kramkram

2009-12-16 @ 08:22:53
Postat av: Marie

Jaha, om två timmar är det dags för er att gå upp o ge er iväg, spännande! Här är det snöstorm, ser inte mysigt ut, speciellt inte när man måste gå ut snart. Idag ska vi till City Gross med jobbet o handla inför jul, bara det att jag måste göra det igen till mig själv sen också.....Ha en bra resa, så ses vi om några dagar! Kramar!!

2009-12-16 @ 08:26:59
Postat av: Nina

Läste just om er i tidningen, gissa om jag tappade hakan....fattade inte först att det var ni!!!

En jätte fin bild på er oxså, snyggningar!!! Kram

2009-12-16 @ 15:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0