Tisdag

Två veckor kvar på sommarlovet nu, sen börjar allvaret.......Känns som man behöver komma igång med det mesta igen! Promenader, nyttig mat, komma i säng i tid och inga långa sovmorgnar. Som det är nu, så orkar jag ingenting alls, kanske för att man inte måste?  Idag hade jag tänkt få på det nya sofföverdraget, men det orkade jag inte, så det får bli imorgon istället. Först vid 17-tiden började det hända grejer här idag. Då var det dags att skjutsa Olle och Filip till Brandon. Första hockeyträningen i nya lagen. Filips lag är väl i stort sett detsamma, men för Olle är det nytt lag. Som tur är så tränar de samma dagar, tisdagar och onsdagar, tiderna efter varandra. Kunde inte bli bättre!
Nu är klockan 22,30 och Filip och Julian gick precis ut för att träffa tjejerna:) Jag har även hämtat hem Ida och Vendela och de har precis kommit in efter ett kvällsdopp.
Har även fått ont i nacken igen.  Jag är livrädd att det ska bli som innan jul, när jag blev helt stel och inte kunde röra mig! Fredrik som är bortrest tills på fredag oxå......Men förhoppningsvis blir det inget allvarligt. Det började helt plötsligt i eftermiddags, precis innan vi skulle åka till hockeyhallen, och jag gjorde ingenting.....konstigt det dära...... 

Kommentarer
Postat av: Marie

God morgon!

Låter ju inget vidare med nacken!! Hoppas det går över... Här har vi börjat jobba nu, o kommit in i rutiner, det är faktiskt ganska skönt. Men visst längtar man redan tills nästa semester, som förhoppningsvis blir i april hos er! Nä nu måste jag jobba.... frukostdags!!!

Kramar

2009-08-12 @ 07:21:23
Postat av: Toja

Ja här har man verkligen redan snabbt landat i verkligheten - lååååånga arbetspass varje dag för att ta igen det man skjutit framför sig. Men det är det värt och när man är inställd på det så går det jättebra. På fredag är det kräftskiva ute i Vätterviken och på lördag ska vi på bröllop i Högby med fest på Väderstad Centralkrog. Ska bli kul.

Hoppas verkligen att din nacke vänder och blir bättre så att det inte blir som sist.

Bamsekramar!

2009-08-12 @ 09:07:08
Postat av: Martina

God morgon!

Var nu rädd om dig o din lilla nacke. Hoppas att det har gått över idag. Här lyser solen men det blåser o det är ju inget ovanligt här.

Pappa/Morfar Kurt har tagit ledigt idag för att vara med killarna. De är helt överlyckliga. Igår började de fråga kl. 09.00 när de vaknade,

- NÄR KOMMER MORFAR HEM-

- HUR LÅNGT ÄR DET KVAR TILL MORFAR KOMMER HEM- osv osv hela dagen o vad vi än gjorde. Själv ska jag hem till Marianne på lunch. Det ska bli så mysigt!

Vi kom aldrig till Liseberg utan om det inte öser ner så blir det i morgon o då tillsammans med min syster o Leo. Kul, Kul.

Sedan åker vi med dom hem o sover över där o har Fredagen tillsammans innan vi åker hem igen.

Vi var hos min morbror Dick o hans fru Marita o tog en kvälls fika i går i deras underbara trädgård. Killarna plockade "ärtrör" o åt ärtor så vi trodde att de skulle komma ut ur öronen.... Ha ha ha

Om exakt 1 v börjar skola/dagis för oss. Man borde redan nu försöka vända på dygnet så att killarna kommer i säng tidigare o upp tidigare.

Ha en underbar dag. Så hoppas jag att vi kan få till en skype senare.

( jag försökte igår kväll men då var inte du online )

Puss o Kram

2009-08-12 @ 09:09:01
Postat av: Klara

God förmiddag får man säga här!

Komma in i rutiner blir tufft nästa vecka för oss oxå, man vaknar vid 9 och lägger barnen vid 22.

Men så skönt att slippa rutiner men lika skönt att återgå till.Hoppas inte nacken blir värre, du får uppsöka läkare i så fall. Inte skönt! Henke började jobba i måndags och jag har ledigt den femte veckan nu. Han tycker det är lite segt att gå upp på morgonen, kanske beror det på att han lägger sig vid 1. I helgen ska vi på det andra bröllopet för i sommar där vår svenska kompis Märta gifter sig med sin fransman. Barnen ser fram emot övernattning hos farmor och farfar och att de ska gå på teater i ga: Link. Hälsa fredde att Alma nu kan simma utan puffar, det var det första hon sa då hon hade lyckats. Vad ska Freddan säga nu?:-) Hoppas nu att det inte blir värre med nacken och det blir fint med de nya överdragen!Hälsa fam, vi jobbar på att fixa skype cameran!!!!!

Kram fr. V-stad.



2009-08-12 @ 10:00:09
Postat av: veronicahessemar

Hej kusin!

Javisst har det gått fort skolan börjar redan nu på måndag. Skönt också att dom får in bra vanor, och en annan med. Man vänder ju på dygnet och slarvar med nyttig mat och motion. Tråkigt med din rygg hoppas den blir bra. Jag har semester kvar jag börjar jobba den 21/8, Tobbe börjar den 17/8 när skolan börjar. Ha det så bra och hälsa familjen kram

2009-08-12 @ 20:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0