Söndag

Imorse när vi kom ut för att äta frukost så upptäcker vi att grannen har fångat ett vildsvin i en bur som han satt upp i trädgården! Just ett sånt svin som bökade upp vår gräsmatta i höstas. Det värsta var att grannen var inte hemma, och det stackars djuret kämpade febrilt för att komma ut från buren. Dessvärre tror vi att den dog tillslut, för helt plötsligt var den borta och Fille och Sean hade sett hur någon släpat ut den. Fy, vilket djurplågeri!
Ida gick och hämtade Schmoo, så det har varit full fart i poolen:) Matthew var här en stund och lekte med Olle. Nu är Alexander här och även Vendela, så vi har två nattgäster inatt. Sean har åkt hem, och Filip har gått till Julian och där kommer han förmodligen sova inatt. Freddan och jag kom iväg till Lowes och köpte lite växter som vi planterat. I morgon ska Ida, Vendela, Mia och jag åka till Ikea, ska bli kul för det var ett tag sen nu! Fredrik packar resväskan, han blir borta ända tills fredag, han börjar med att besöka  Alabama imorgon......

Kommentarer
Postat av: Sophia

Just nu tycker jag inte synd om vildsvin. Trampade omkring i kantarellskogen för 1 vecka sedan glad i hågen tills jag trampade på något så det knarrade och jag hörde; "nöff, nöff". Det var inte roligt alls!

2009-08-10 @ 19:49:25
Postat av: Ulrika

Så grannen fångade en liten "gris" sent om sider...... buren kom ju upp redan när vi ar hos er (har den stått där hela tiden sedan dess?) Synd kan man tycka att de inte tog mer hänsyn till hur den stackaren hade det på slutet, oavsett om den var välkommen eller inte.......

2009-08-10 @ 21:55:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0