Lördag

Dagen började med hockeymatch för Olle. Sista matchen i "rec league" och Olles lag kom till final mot röda laget. Jämn och spännande match som slutade med vinst 5-4 och 2 mål av Olle! Mycket nöjd kille som kom hem med guldmedalj:)
Efter frukost packade vi badväskan och åkte mot Clearwater. Filip och Sean stannade hemma så det var Olle , Ida, Freddan och jag som åkte iväg. Väl där så hyrde vi vattenskotrar och det var verkligen jättekul. Vi gjorde det när fam Johnson var här, men då åkte aldrig jag och Jenny. Ida och jag gasade runt på en och Olle o Freddan på en. Ida och jag såg en jättestor rocka som hoppade upp och ner i vattnet, hur coolt som helst! Men lite rädda blev vi faktiskt.......Delfiner såg vi oxå, men inte så nära som vi hade velat. Efter det käkade vi lunch och sen kunde vi nyttja poolområdet på Holiday Inn hotellet som låg mitt på stranden, perfekt! När vi åkte hem vid 18-tiden mötte vi världens regnoväder! Som sagt, det skiftar snabbt här, och det är verkligen "lokala skurar". Mike och Gia ringde och bjöd över oss på middag. Supertrevlig kväll och vi har lärt oss ett nytt kortspel; Juker. Lite som 4-mans whist. Nästa gång har vi lovat att lära dom vår variant på Gin & Rummy eller som vi säger Gin & Tonic.

Kommentarer
Postat av: Martina

Grattis Olle WOW vad du är super duktig. HEJA HEJA ifrån oss Wennerbergare. Och vilken underbar dag o kväll ni hade igår. Låter nästan som en dröm, så häftiga upplevelser ni får vara med om! inte varje dag man åker skoter o då inte heller med delfiner o en rocka i släptåg. Idag är Lukas på fotbollscup o jag har suttit ute o ätit frukost. Det var ovanligt att äta den själv helt tyst o stilla ingen som hoppade o stojade...... Jag ska packa för i em åker vi till Hönö. Bara jag o killarna Anders får vara hemma o jobba, stackarn. Jag får ta den lilla bilen för Anders är orolig att jaq kommer att shoppa loss som vanligt ha ha ha men vadå det finns väl takräcke o då finns det ju inga begränsningar ha ha ha nä skämt åtsido stora bilen ska besiktigas på Tis. Vi kommer hem på Fre o på lördag är det först fotbollsmatch för Lukas i Malmö o på kvällen 40-årsfest. Och nästa år är det våran tur HÄRLIGT HÄRLIGT

Ha en underbar dag o vi kanske kan få till en skype när du vaknar.

Jag tar med mig datorn till Hönö men vet inte om det funkar.

Pussar o Kramar till er ifrån oss.

2009-08-09 @ 10:00:15
Postat av: Tommy

Hej på Er. Det nya kortspelet kanske är något för Nina o dig, så kanske ni kan vinna någon gång.

Vad 'gött' det låter att vara på Clearwater stranden. Här har det tyvärr hänt än liten olycka. Nina ramlade av hästen i tisdags, och fick en kraftig hjärnskakning och tappade minnet, så det blev full fart till Motala. Något av minnet har kommit tillbaka, men i torsdags började hon se dubbelt, så det blev en ny sväng till Motala. Dubbelseendet är tyvärr fortfarande kvar, men dom tror det ska försvinna senast inom en vecka. Nina hälsar, men hon får inte sitta vid datorn o skriva eller skypa pga hjärnskakningen. Men vi kanske kan höras i kväll på skypen med hjälp av Rasmus.

Grattis Olle till ännu en bra match.Vi hörs

2009-08-09 @ 11:50:23
Postat av: syster malin

Heja Olle, va bra du är!! Stackars Nina! Hälsa så mycket från oss! Vi har landat efter en helt underbar helg ute i stugan. Vädret har varit helt KANON!!! Vi har verkligen inte gjort så mycket, bara latat oss, åkt båt o ätit... Ivar hade ju med sig Felix och dom har verkligen haft jättekul! Dom har skött sig själva och bott i Tojas skjul...:)) Idag kom Felix föräldrar ut o hälsade på och vi har haft jättetrevligt, åkt båt, solat o fikat:) Även Micke o Sara har varit där och Gittan med Jennys tre barn, så det har varit full fart idag:)) Fick bli Mc Donald´s på hemvägen! När Ivar skulle lägga sig var det en gräshoppa på hans rum och den skulle Martin ta ut...herregud va roligt!!! Han(Martin) flög omkring som ett skrikande litet barn, haha, det skulle vi ha filmat..:)) Imorron börjar allvaret igen...jobb... Ni ser ut o ha haft en härlig helg, imorron måste vi skypa!! Kraam!!

2009-08-09 @ 22:20:50
Postat av: Toja

Vilka härliga bilder - ser underbart ut. Jag har nu själv njutit av fem hellediga dagar i underbart sommarväder - ÄNTLIGEN! Och även om det tog ända till den 5 augusit innan jag tog premiärdopp i år så har jag nog badat ifatt det en hel del nu :).

Stackars Nina - låter inget vidare. Hälsa till henne så jättemycket Tommy!!! Det är ju det jag säger - det är farligt med hästar. Här har jag stretat emot detta och hållt Sara långt bort ifrån alla stall - men vad händer???? Jo SISU bjuder in via fritds till ett besök och skickar med barnen lappar hem om prova-på-ridning. Och vem vill börja????. Förlorade den matchen och på torsdag är det jag som snällt ska följa med till stallet och hjälpa Sara igång - för naturligtvis måste ju vi föräldrar vara med. Nu är det bara att hoppas på att hon får en arg och aggressiv häst så hon blir rädd och aldrig mer vill gå dit. (Nej - skämtade bara. Det är klart att hon ska få rida om hon vill, men lite hoppas jag att hon inte vill, hästrädd själv som jag är, hi hi)

Kram på er alla!

2009-08-10 @ 09:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0