Första skoldagen avklarad!

I det stora hela var barnen nöjda när de kom hem i eftermiddags. Känns så skönt, för jag har gått här hemma och undrat hela dagen:) Filip var lite missnöjd med sina klasser, han hade hoppats på att få någon/några som han kände sen innan, helst Mikey och Julian såklart. Lärarna verkade dock jättebra. Ida är oxå supernöjd med lärarna. Hennes esol (engelska) lärare Ms Charriez var Filips klassföreståndare förra året.....Får hoppas att det inte blir till nackdel för Ida, hon sa nämligen högt inför alla i Idas klass att "your brother Filip was a pain"....Och när jag träffade henne förra veckan när vi var på öppet hus, så sa hon " is she more well-behaved than her brother?";) I Olles klass är de endast 5 killar och 11 tjejer, och han var nöjd med allt! Han tycker det är kul med Mr Wilinsky, för han har bara haft tjejfröknar innan. Nu är det ännu mer papper att läsa igenom och skriva under.......

Kommentarer
Postat av: syster malin

Hej hej!

Regnig morgon här idag... men det står att det ska vara uppehåll under dan, det är 15 grader ute nu så varmt är det!Ikväll blir det fotbollsträning! Skönt att det gick bra i skolan för alla, hoppas Ida slipper undan Filles rykte..:) Om det nu kan ha varit så illa...;) Kraam!

2009-08-26 @ 05:48:27
Postat av: Toja

Ha ha, värstingen Fille! Inte riktigt den bild man har av honom. Men det där räddar nog Ida upp ganska snart.

Skönt att barnen var nöjda. Jag är imponerad av att du har sådan koll på alla namn på lärarna. Det har knappt jag och då har mina haft samma i flera år nu.....:).

2009-08-26 @ 09:22:19
Postat av: Tommy

Stå på dig filip. Jag tycker att det känns som att läraren inte har alla saker på plats. Vi vet ju att du ALDRIG skulle göra något dumt. Men pappa Fredriks skolrykte kan ju tyvärr spillas över på sonen.

Vi hörs

2009-08-26 @ 09:58:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0