Vilken underbar kväll!

Ikväll blev det middag vid 19.00 när Freddan kom hem. Vi satt ute o käkade för första gången sen Tobbe o Co var här! Och det var ljuvligt. Äntligen börjar det bli riktigt behagligt att sitta ute, fram tills nu så har det varit för varmt/fuktigt. Dagen var dock väldigt varm o solig, så jag har faktiskt legat vid poolen idag och läst i mina skvallertidningar och i min bok. 
Efter läxläsningen så kom Nicholas o Adrian en stund och badade, och Christina hade med sig nybakade bullar, gott!! Tänkte faktiskt tanken idag på att baka just bullar, men så kom jag på att farmor kommer ju snart, och hon är mycket bättre än mig på det:) Men finns det jäst att köpa? Fick även ett recept på kakor av Jenny idag, så nu ska det bli baka av. De verkade väldigt lätta att göra. Jag får väl lägga ut en bild på de när jag väl provar, haha! 
Nu spelar barnen Wii, och jag o Freddan sitter ute och njuter av ett glas vin, klockan är snart 21.00......



Kommentarer
Postat av: Jennie

Stort TACK for igar!! Ah vad skoj det var att traffa dig igen och din harliga familj och se hur ni har det har i Florida. Jag blev jatteimponerad av barnen ocksa, vad duktiga de ar. Det var ju inte latt laxa som Olle hade, vi fick ju verkligen tanka till du o jag!

Det var ju valdigt kul att fa bli introducerad SKYPE ocksa,...hrm. Nu maste man ju skaffa det da man kommer hem sa vi kan fika ihop igen, hihi!

Hoppas att du hunnit uppdatera dig pa allt skvaller!

TACK TACK TACK for igar!!!



Ha det sa gott!

Kram, kram

2008-09-19 @ 03:34:45
Postat av: syster malin

Jag skulle oxå gärna ligga i solen o läsa skvaller istället för o jobba...

2008-09-19 @ 05:41:08
Postat av: Charina o Kjell Åkermark

Klart att vi ska baka bullar och kanske lite annat också!Det börjar nu att dra ihop sig till resan over there. Vi längtar!!!

2008-09-19 @ 06:13:16
Postat av: Jenny J

Ser fram emot bilden på kakorna :)

2008-09-19 @ 08:39:49
Postat av: Lotta

Hello..Jaha nu ska det bli ett bageri over there..Pass på så det inte blir några inbakade insekter och andra saker från detta djurrike ni har..Det låter härlig att ligga vid poolen,men en annan jobbar och sliter visst låter jag avundsjuk och det är jag med!!Va roligt det är att det funkar bra med barnens skola och deras kompisar, de är mycket duktiga tycker jag.Ha det bra, så lovar jag att jag ska skriva lite oftare varit dålig på det ett tag, men tänker ofta på er.Kramar Lotta

2008-09-19 @ 11:04:04
Postat av: Toja

Lät som en underbar kväll! Här hemma har vi ju börjat ställa om till höst - det gick ju alldeles för fort. Så det känns underbart att veta att man snart ska få åka till lite värme igen. Ser fram emot en lat dag vid poolen tillsammans med dig och kanske lite nytt skvaller, en kopp kaffe och lite hembakat bröd :)

Ha det gott o hoppas ni får en underbar helg!

KRAM

2008-09-19 @ 15:11:01
Postat av: Erika

Hejsan Carina! Ville bara berätta att här i au så är det lite svårt att få tag i något annat än dry yeast vilket smakar... hmmmm inte bra...

Så om du har problem - prova antingen typ små och dyra matvarubutiker eller också ett bageri... dom har ofta vanlig jäst!

Kram kram

2008-09-21 @ 05:50:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0