Lugn Fredag

Kom inte iväg på min promenad förräns kl 12,00, då det är som varmast ute....inte så smart. Men jag blev fast både vid skype och i telefonen, då jag bråkar med vår operatör om räkningen.........Jag har hela tiden varit tvungen att ringa via "operator assistance" för att kunna ringa till Sverige. MEN jag skulle ha slagit 011 innan landsnumret och telefonnumret. DET har ingen sagt till mig trots att jag frågat flera ggr, eftersom det är jävligt irriterande att inte bara kunna få slå numret själv utan att man måste be en person ringa numret åt en. NU vet jag det sen jag fick senaste telefonräkningen. Den var på ca 600 dollar. Att ringa via operator assistance har kostat 400 dollar av dessa 600.........så klart att de inte sagt hur jag ska göra.......Så jag var väldigt arg idag, men det hade jag ingenting för, det är bara att betala fick jag till svar, efter ca 7 omkopplingar, förklara allt lika många ggr, sitta o vänta på att få fatt i rätt person, ja ni fattar hur irriterad man blir!
Ikväll blev det middag på Ruby Tuesday, ny restaurang för oss! Vi satt ute, och nu är det som sagt helt underbart väder på kvällarna. Maten var helt ok, så det kan nog blir fler besök där. Nu är vi hemma igen, Fredrik o jag sitter ute och barnen spelar förstås Wii.
Imorgon ska jag o Ida åka till IKEA, och då ska vi handla massor med roliga saker hoppas jag! Jennie hade varit där en sväng i veckan, och trot eller ej, men man kan redan handla julsakerna!!! Även glögg fanns det! 

Kommentarer
Postat av: syster malin

det känns väldigt tidigt för julsaker redan, men Ikea brukar ju börja tidigt!! Jag ska nog oxå dit i dag med barnen o köpa skor:) Hoppas ni hittar massor med roliga saker och glögg!

2008-09-20 @ 09:15:15
Postat av: Marie

Nu blev jag också sugen på ikea... men här blir det nog fotboll idag. Det skulle, enligt de kunniga, bli fint väder i helgen men icke... mulet o grått! Regnet hänger i luften, förhoppningsvis ändrar det sig. Har försökt få tag på Lotta för en liten joggingtur men inte lyckats (tror hon håller sig undan medvetet, hon orkar helt enkelt inte=)) Nä då,nu ska vi få lite gjort här innan matchen börjar. Hoppas ni hittar massor på ikea! Kramar

2008-09-20 @ 10:20:20
Postat av: Sophia

Härligt med julpynt! Här har de redan satt upp julbelysning i stan. Jag är jäkligt impad av att du ringer och skäller på folk på engelska! Sånt tycker jag är coolt!

2008-09-20 @ 10:58:12
Postat av: Martina

Jag har kollat upp att ikea finns i Helsingborg, och självklart finns det även där. Som tur var. Vadå tidigt med julpynt! Här är redan alla julkort skrivna o klara HAhAHAHahAHA. (Skämt åt sido). Hoppas att ni hittar massor av roliga saker på ikea och att ni får en härlig lördag.

Själva har vi värsta röjet här. Imorses var det fotbollscup för Lukas o sedan var det ridning för Wille. Och nu röjs det.... PUST!! Tur att det finns lattè och bra musik så man får nya krafter. Kram Kram

2008-09-20 @ 15:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0