Ahlgrens bilar, Ballerina kex, Marabou mjölkchoklad....

lingonsylt, Amelia, Svensk Damtidning,Se& Hör, DVD filmen Morgan Pålsson, pocketboken Brunstkalendern av Emma Hamberg allt detta hade Jennie med sig till oss!!!! Nu vet jag vad jag ska göra imorgon:) Vi har haft en jättemysig dag! Började med att käka lunch på Biagios alldeles i närheten. Efter det åkte vi en snabbis till Brandon och det stora köpcentrumet där. Jennie passade på att byta en tröja hon köpt på Abercrombie i Orlando, och köpte lite till:) Jag hade turen att få tag i ett Nintendo Wii, som vi lovat barnen för ett tag sen, för att de kämpar på och är så duktiga. Men det har varit slut överallt och idag köpte jag det sista de hade i den butiken. Spelet är ju inte nytt, men tydligen väldigt poppis här. Sen mötte vi barnen vid bussen, gick hem o fikade på allt gott som Jennie haft med sig, och så gjorde vi läxorna. Filip o Fredrik kom hem, men åkte iväg på hockeyträning även ikväll. Ida Olle o jag bestämde oss för att ta med Jennie till Macaroni Grill, så där käkade vi middag innan Jennie körde tillbaka till Orlando. En dag går alldeles för fort, men TACK Jennie det var så KUL att du kom o hälsade på oss!

Kommentarer
Postat av: syster malin

det var mycket roligare när alla kommenterade lite:)) Kom igen nu!

2008-09-18 @ 21:34:55
Postat av: Carina

Ja, jag håller med!!!! Skriv bara nåt litet litet, så blir jag jätteglad:))

Kram till alla som läser!

2008-09-19 @ 02:40:42
Postat av: Ingela

Visst är det kul när man får besök som har med sig svenska produkter! Särskilt skvallertidningarna är kul. Jag kan verkligen längta efter sånt som jag nästan aldrig köper i Sverige. Det är konstigt!! Men Carina, har du varit till Ikea än?? Här i Shanghai har IKEA en shop som man blir galen när man åker till. Där köper jag Frödinge Princesstårta när nån fyller år (det är sånt man kan längta efter efter ett tag), Marabou Choklad, Ballerinakex, lingonsylt, Kaviar, Ost, Salta Sillar, Gelehallon, Ahlgrens bilar och kaffe, som är mycket billagare där än nån annan stans här i Shanghai. De har jättemycket saker. Kolla om inte även det finns hos er. För mig är det som att gå till Rösjöhallen när man kommer dit. Men det är klart det är annorlunda för er. Ni har ju vettiga mataffärer. Här är allt så annorlunda när man går och handlar; man kan köpa både orm och sköldpaddor till middag på vanliga mataffären. Levande förstås. Ni har ju säkert fantastiska supermarkets men det är klart att man längtar efter det där svenska, typ Ahlgrens bilar ändå. Det finns inget som svenskt godis!! Jag är i alla fall glad att läsa att det går så bra för era barn. Superkul. Visst är de duktiga!!

2008-09-19 @ 14:58:15
Postat av: carina

åh fy, orm o sköldpadda!!!!

Ida o jag åker till Ikea imorgon, det blir faktiskt 3:e gången, så vi får fylla på lagren:) kaviaren har precis tagit slut här, och som du säger det finns inget bättre än svenskt godis!!!! nu kommer farmor o farfar på besök nästa vecka och vi har beställt plockgodis av dom:)

Hälsa familjen!

Kram!

2008-09-20 @ 03:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0