Utflykt med Olles klass

Idag har vi fått lära oss om hur de levde på 1800-talet här. Vi har varit på en "gård" och lärt oss en massa saker. Vi fick göra rep, stöpa ljus, lära oss om hur man gjorde sirap ur sockerrör, tvätta kläder, göra smör mm mm. En rolig dag med klassen, men väldigt varm! 
Fredrik har åkt till Pittsburg, kommer hem igen imorgon kväll. Innan han åkte så var han o tog körkort. Allt gick bra, förutom att han i stort sett är blind på ett öga. Så han måste tillbaka och klara syntestet innan han får sitt körkort. Jag måste oxå fixa körkort, men jag väntar fortfarande på vissa papper som krävs innan jag kan göra det.
Farmor o Farfar o Ida o Olle har varit här hemma o badat och gjort läxor, och Filip o jag har spenderat kvällen i ishallen, kallt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Var är alla bilder??? Mer såna tycker jag!Verkar som ni har det gött, skönt väder o så. Vaddå blind? Har aldrig sett Freddan i glasögon?=) Nä, nu fortsätter idol... Ha det så bra, så hörs vi!

2008-10-02 @ 20:16:33
Postat av: Carina

Kameran är trasig!!! måste köpa ny.......

2008-10-02 @ 21:42:15
Postat av: Jenny J

Monokeln har inte testats på länge, inte att förakta. / JJ

2008-10-02 @ 21:49:13
Postat av: Fredrik

Det fanns tre trutor att titta i. Mitten med bada ogonen, hoger ruta med hoger oga och till sist vanster ruta med vanster oga. Den vanstra rutan var trasig pa maskinen och darfor syntes inga siffror.

Sa var det med den saken.

2008-10-02 @ 22:07:32
Postat av: Linda

Trutor??



2008-10-02 @ 22:11:51
Postat av: birka

va ska du ha körkort till....du e ju lyxhustru:=)....bara att fixa taxi....har inte sett nån i sex in the city köra bil...hoppas du har det bra

2008-10-02 @ 22:41:36
Postat av: Patrik Syrén

Hejsan är en arbetskamrat till Kjell. Ville abra hälsa till honom och se så han har de bra.. Vilket jag inte tvivlar på ett dugg egentligen.

//Patrik

2008-10-03 @ 00:50:05
Postat av: syster malin

Ha ha ha, skyll på maskinen... Du är ju inte 20 längre..

2008-10-03 @ 16:33:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0