Möte och jobb

I eftermiddag har jag varit på möte med Filips klassföreståndare. Här får man betyg i fyra omgångar. Efter de första nio veckorna fick han sitt första "report card". A i alla ämnen utom i science där han fick B. Bra tycker jag! Så nu tyckte väl Filip att han kunde slappna av lite, men det går ju inte, för då påverkas betygen till omgång 2. Men eftersom Filip varit sjuk o missat en del, så var det lite missvisande för tillfället, men det hinner han rätta till. Olle var hos Nicholas under tiden, och sen blev jag oxå kvar en stund, vi tog en "fika" som jag lärt dom:) Idag ringde jag även till hon som flyttat hit från Sverige. Jag tror hon heter Amy. Vi har bestämt att vi ska ses på söndag, kul! Hennes man är svensk och så har de 2 barn; en liten och så en kille på 7 år, och han är" totally swedish" som hon sa:) Hon har bott i Sverige i 10 år, kommer från Alabama från början, och nu har de precis flyttat hit. Hon o barnen kom för ett par veckor sen, och hennes man ska komma inatt. Imorgon ska jag vara på skolan o hjälpa till. Jag ska börja i Olles klass kl 08,00 - 11,00. Det är "USA day", jag tror att de ska gå runt till olika stationer och göra saker....? får väl veta mer imorgon. Efter det ska jag vara i Media Center och sälja biljetter? Vet inte mer än så, men femmorna (Ida) gör olika saker som de tjänar pengar på, för de ska till Adventure Island i Orlando på skolresa! Det kommer vara mycket aktiviteter för dom eftersom de går sista året på den här skolan. Här är det väldigt mycket volontär arbete i skolorna. Hittills har jag inte gjort så mycket, men nu kände jag att jag var tvungen. Ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: Amanda

låter väldigt stresande

2008-11-21 @ 04:25:55
URL: http://www.metrobloggen.se/Amandalarsson
Postat av: syster malin

Bra för dig o äntligen komma ut lite:) Det känns som om du o datorn sitter fast i varandra..hi..hi.. Fast det är ju lätt att prata med dig nu, så det är ju bra! Hoppas det blir kul på skolan idag, puss!

2008-11-21 @ 05:41:56
Postat av: Sophia

Jag skulle inte tveka en sekund att byta vardag med dig, om än bara för 1 dag!

2008-11-21 @ 07:15:39
Postat av: Jenny J

Skönt att komma igång på morgonkvisten ;) Här måste vi snart byta ut min favoritfotölj - utsliten enl. min man...

2008-11-21 @ 07:55:18
Postat av: Toja

Vad kul att du ringde Amy - du får hälsa så mycket från oss :).

2008-11-21 @ 08:34:46
Postat av: Fredrik

Sophia, jag tror inte du vet vad du ger dig in pa om du skulle byta med Carina. Jag och ungarna ar inte latta att tas med vet du.

2008-11-21 @ 14:24:05
Postat av: Mange

Tjena Freddan! Har du hittat någon mark som man kan köpa däröver, så vi kan göra en Flemminge Golf filial i Tampa.

2008-11-21 @ 15:33:21
Postat av: Mange

Tjena Phil och Ollie! Läste i Expressen att Mats Sundin är Jagad av många NHL lag och att ett av dem är Tampa Bay, så nu får ni laxa upp minst 56 miljoner för att få honom till ert lag... det vore väl något...?

2008-11-21 @ 18:57:27
Postat av: Fredrik

Sophia vill vara dar jag ar och Mats Sundin likasa. Vilken magnet man har blivit.

Du kan bygga golfbanan har i Cory Lake. Det finns tomter som ingen verkar vilja kopa.

2008-11-21 @ 19:36:23
Postat av: mange

lägg ett gött ord för mig..då kan jag nog fixa er gräsmatta oxå!!

2008-11-21 @ 19:41:47
Postat av: Sophia

Just ja Fredrik, du är ju där med, hmmm. Men kommer Mats Sundin ordnar väl det till sig :-)

2008-11-22 @ 08:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0