Dags att packa väskorna....


Kommentarer
Postat av: Linda

Hur många väskor fick ni låna av Åkermarkarna? Eller hade de inga kvar att låna ut efter att vi hade åkt hem? Shoppa shoppa shoppa!

Hoppas resan har gått bra och att ni har fått lite sömn o inte tråkade ut helt i Chicago!

Kramar på er

Linda o gänget

2008-11-13 @ 22:44:23
Postat av: Mange

Hej Hej! Att Toja var en jäkel på shopping visste jag sedan tidigare, men att hon tillhörde absoluta världsklassen hade jag ingen aning om- Toja köpte en ny resväska modell XXXXL. som hon nästan fyllde med nya kläder. Det första vi möts av vid Tampa Airport var en dam som rekommenderade oss att väga väskorna innan vi checkar in....på en specialvåg. Vi klarade oss med något kilo... puh. Vägen hem gick riktigt bra, även fast restiden var lång. slutdestinationen var ju ändå Mjölby. Hursomhelst nu tar Toja igen sig med en vad hon tror maginfluensa, eller vad hon säger sviterna av all god och nytig mat i USA. Tack för omtanken hälsa familjen

2008-11-14 @ 18:51:32
Postat av: Toja

Hej Linda o gänget!

Ja du Linda - du vet ju vilken fantastiks shopping det fanns over there - så det blev ju till att inhandla lite nya väskor. Det blev en ny resväska som mycket riktigt visade sig vara väldigt stor när vi väl kom hem. Den hade ju kunnat rymma hur mycket som helst men de dumma reglerna säger ju 22 kg/väska. Så jag kompletterade med tre nya kabinväskor oxå som fick följa med som handbagage. Fam Åkermark hade ju ingen våg så vi försökte att uppskatta vikten på väskorna - men vi var långt ifrån säkra på om vi låg inom gränserna. Därför var det väldigt skönt att konstatera att vi precis låg på marginalerna på samtliga väskor. Hade nog t o m kunnat handla något kilo mer, ha ha.

Och att vi sedan fick in alla väskorna i Mange´s volvo var nog ett stort under. Sedan att jag satt med väskor upp till hakan - det kan man ju leva med :).

Och nu börjar jag även återhämta mig från mina efterdyningar efter flygresan. Blev rejält åksjuk så det blev sängläge igår. Men nu har alla väskor packats upp - puh! Men vi längtar redan tillbaka - till värme och sol. Usch vad det är ruskigt här hemma. Kram på er alla!

2008-11-15 @ 11:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0