Universal Studios Orlando!

Jäklar va kul vi har haft! Vi åkte direkt till vårt hotell som jag verkligen kan rekommendera; Hyatt Place, Caravan Ct, som låg tvärs över gatan från Universal. Vi betalade knappt 700:- för en natt och det var superfräscht! Dessutom fick vi våra rum redan kl 09.30 när vi kom, och vi fick äta frukost om vi ville! Buss gick från hotellet, men eftersom vi precis hade missat den, och nästa buss inte skulle gå förräns 11.15, så tog vi en taxi. Universal består av 2st parker, dels Islands of Adventure och Universal Studios. Vi tog Adventure första dagen och Universal andra dagen och så köpte vi Express pass till båda parkerna, vilket innebär att man slipper de långa köerna, och det är ett måste!!! Värt varenda krona, för på vissa attraktioner kunde det vara en väntetid på 75 min. Man får dock bara använda passet 1 gång/attraktion. Favoriten på Adventure blev nog Spiderman, så himla häftig! Man åker en berg o dalbana inomhus i mörker och har 3D glasögon på sig, och sen händer det så coola saker! Sen blev vi helt genomblöta när vi åkte Ripsaw Falls,  typ Kållerado på Liseberg, och en slags Flumride, och då menar jag helt dyngsura!!! Det var inte så himla skönt o knalla omkring i blöta kläder resten av dan. Jag fick låna ett par shorts av Filip tillslut. Vi var inte klara förräns vid 21-tiden och då käkade vi innan vi tog taxi tillbaka till hotellet. Och vi bodde ju som sagt bara" tvärsövergatan", men vår taxi chaufför åkte till ett helt annat Hyatt hotell, för enligt honom fanns det bara ett Hyatt.......men men väl tillbaka till vårt hotell, så somnade alla på stört.
Dag 2 så blev det som sagt Universal. Och det var minst lika kul där, om inte bättre.....Mycket 3D och även 4D attraktioner, och där så blev Simpsons och Revenge of the Mummy favoriterna! Vi lämnade inte parken förräns kl 22, och när vi sen skulle åka mot Tampa så var det jättelånga bilköer pga en krock. Hemma igen strax efter midnatt!
Idag jobbar Fredrik och nu är jag, Filip Ida Hanna hemma. De andra har åkt iväg för att fixa lite saker. Jag försöker lägga ut lite bilder här, men det krånglar hela tiden, så jag lägger ut fler bilder på facebook, kolla där.



 

Kommentarer
Postat av: stefan öström

hej american woman, stefan ticket här, hoppas allt är bra, jag längtar tillbaka när jag ser och läser om universal och disney.

allt är bra här annars, jag bokade in 17 dec - 2 jan för fanny gustafsson som åker med marie wikström, kul va. härligt att ni har anpassat er till desperate housewife-livet i tampa, lämna poolpojkarna ifred bara, no funny business, haha.

alla hälsar(vi är bara 4 med georg, resten sjuka/semester, suck)och vi saknar vår carina.

ha de gott, stefan.

2008-07-26 @ 14:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0