Läkarbesök avklarat!

Tillslut så kom vi iväg till doktorn idag. De gjorde en hälsoundersökning först, kollade blodtryck, hjärta, hörsel o syn osv. Allt var så bra. Sen så kräver de lite fler vaccinationer här än hemma. Och då hade jag med mig de små hälsokorten som vi har hemma. Filip hade det han behöver, förutom sista sprutan av 3 i Twinrix och den ska vi ta 30/11, då det gått 6 mån från 1:a sprutan..... Ida fick ta en polio, vilket var helt onödigt upptäckte jag när vi kom hem!! Och Olle fick oxå polio (helt i onödan!) och en stelkramp (nödvändig). Så nu har Ida och Olle fått polio vaccinet fem ggr var, nån som vet om det kan hända nåt????
Har nu suttit och försökt fylla i "Registration Form" som skolan ska ha, och det jag saknar till alla är:
Birth Certificate
Social Security Number  (det kan vi inte få än, för vi har inga pass/visum vi måste till NYC snarast för att fixa!)
Verification of adress (Utility Bill, Lease, Contract)
Betyg från skolan i Sverige samt intyg att de gått ut 1:an 4:an och 7:an hemma.
Så snart vi har fått dessa papper så ska vi till skolan för att skriva in oss, sen är det klart! Lätt som en plätt:)

Imorgon så flyger Fredrik till Philadelphia, kommer hem på onsdagkväll, och då får vi besök igen, jippi!! Då kommer Tobbe & Åsa, Petra, Markus o Oscar.

Nu ska vi avsluta kvällen med att spela UNO




Kommentarer
Postat av: Jenny J

Jaha, då får man helt plötsligt vara en av alla som kommenterar på bloggen då.. betr. betygen så ge dem de utlåtanden som barnen får här, det sa hon ju var ok ... på svenska :-) / JJ

2008-07-29 @ 11:53:35
Postat av: syster Malin

Oj, vad du har o göra nu! Sitter i telefonkö till f-kassan, jag har plats 189 i kön....!!!!! Vad är detta!!!??? Förbannade köer! Jenny, jag kommer nån dag snart:) Plötsligt nere på plats 82....

Ha det så bra, puss o kram!

2008-07-29 @ 15:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0